Už po prvním týdnu od znovuotevření restaurací McDonald’s je jasné, že se zákazníci na možnost dát si burger na místě opravdu těšili. Tržby restauračního řetězce jsou totiž podobné, jako tomu bylo během února. Pro jídlo od McDonald’s si zákazníci v posledních dnech nejčastěji přijeli autem, McDrive tvořil více než třetinu prodejů v Česku.

„Velmi mile nás překvapily prodeje našich produktů během prvního týdne po znovuotevření. Můžeme totiž říct, že jsme se dostali na stejné tržby jako v únoru. Zákazníci se očividně těšili na otevření restaurací a využili hned první dny po uvolnění vládních opatření,“ komentuje Tomasz Rogacz, ředitel společnosti McDonald’s v Česku a na Slovensku.

McDelivery a McDrive hlásí úspěch

Z dat, která má McDonald’s k dispozici, lze vyčíst také to, že se zvýšil poměr rozváženého jídla přes službu McDelivery a také objednávek přes okénko McDrive. Poměr objednávek přes McDelivery se oproti době před koronavirem zdvojnásobil. Téměř dvojnásobný nárůst zaznamenaly také tržby přes okénka McDrive.

Tento trend může podle Rogacze ještě nějakou dobu pokračovat. „Je pochopitelné, že pro řadu zákazníků bude ještě nějakou dobu komfortnější, když si jídlo v restauraci jenom vyzvednou a nebudou se chtít zdržovat uvnitř. Na nadstandardní hygienu a bezpečí zákazníků velmi dbáme a věříme, že nám zákazníci budou důvěřovat a opět zaplní naše restaurace, jako kdyby žádný koronavirus neproběhl,“ říká ředitel společnosti McDonald’s Tomasz Rogacz.

Hygiena na prvním místě

Hygienická opatření ve všech restauracích McDonald’s jsou od znovuotevření na vysoké úrovni, ostatně stejně jako předtím. Nejenže splňují všechna nařízení od Ministerstva zdravotnictví ČR, ale dokonce je v něčem ještě předčí. Potvrzuje to i Ing. Jitka Sosnovcová, odbornice ze Státního zdravotního ústavu v Praze, která se podílela i na tvorbě vládních opatření během rozvolnění.

„Měla jsem možnost detailně si projít harmonogram všech hygienických opatření v restauracích McDonald’s a s čistým svědomím můžu říct, že při dodržení těchto opatření by všechny pobočky měly být po znovuotevření z hygienické stránky v naprostém pořádku. Interní opatření v McDonald’s v souvislosti s epidemií bych dokonce označila za nadstandardní,“ říká Ing. Jitka Sosnovcová ze Státního zdravotního ústavu v Praze.

Společnost McDonald’s udělala v interiéru svých restaurací několik změn, aby co nejvíce omezila možné riziko nákazy koronavirem. „Zákazníkům poskytneme dezinfekci na ruce, nainstalovali jsme do všech restaurací plexiskla, která u objednávkových pultů omezí styk zaměstnanců se zákazníky. Na stolech a židlích jsou umístěny samolepky, které zákazníkům umožňují dodržovat požadované rozestupy. Stejně tak samolepky na zemi vyzývají příchozí k tomu, aby dodržovali rozestupy u kiosků a hlavního pultu. Také zákazníkům více nabízíme donášku objednávky ke stolu,“ popisuje Vít Grec, manažer kvality společnosti McDonald’s, který se podílel na přípravě opatření v rámci epidemie.