Rostlinná strava je jedním z největších současných trendů v oblasti stravování.

Největší český obchodní řetězec Kaufland uvedl na trh vlastní značku veganských a vegetariánských produktů K-take it veggie, z nichž většina je v bio kvalitě, již v roce 2016. Jejich nabídku neustále rozšiřuje, výrobky se těší velké oblibě mezi zákazníky i odbornou porotou. Nejnovějším úspěchem je srovnání výrobku Veggiegurt v únorovém vydání spotřebitelského měsíčníku dTest s ostatními rostlinnými jogurty. Redakce časopisu dTest tentokrát porovnávala údaje na etiketách výrobků. „Je pro nás zásadní nabízet našim zákazníkům výrobky nejvyšší kvality a prvenství „jogurtu“ Veggiegurt nás velice těší,“ říká Renata Maierl, tisková mluvčí Kauflandu.

dTest, který se zaměřuje na testování výrobků a služeb, podrobil zkoumání a porovnával skupinu nemléčných, rostlinných „jogurtů“ a dezertů z pohledu výživových hodnot a složení. Veggiegurt K-take it veggie byl srovnáván s konkurencí zastoupenou 32 produkty. „Je bio, bez přidaného cukru a výživovými hodnotami srovnatelný s běžnými jogurty. Navíc vychází nejlevněji – 500 gramů stojí 42,90 Kč,“ doplňuje Renata Maierl.

Není to poprvé, kdy se výrobek řady K-take it veggie dočkal uznání. Například hned v následujícím roce po uvedení značky na trh zaujaly porotu soutěže Volba spotřebitelů mandlová, rýžová a sójová mléka, která jako alternativa klasických mléčných výrobků získala ocenění Novinka roku v kategorii Speciální potraviny. Na výběru nových produktů pro své obchody Kaufland spolupracuje i s Českou veganskou společností.

Kromě privátní řady K-take it veggie nabízí Kaufland mnoho dalších oblíbených značek pro vegetariány a vegany jako Alpro, Garden Gourmet nebo Lunter či vyhlášené bezmasé burgery Beyond Meat.

Redakce Gastro&Hotel