ZROZENÁ POUZE Z RECYKLOVANÉHO PLASTU

autor: | Čvc 2, 2021 | Gastro & Drinks | 0 komentářů

Hlavním hrdinou nové kampaně Kláštorná Kalcia se stává ikonická láhev s rozetou. Lahev minerální vody Kláštorná Kalcia díky své typické tmavomodré barvě a výraznému tvaru ihned zaujme. Od jejího uvedení na slovenský trh v roce 2019 a český trh v roce 2020 vystupuje z řady ostatních minerálek v obchodech. To, že se navíc už 3 roky vyrábí z recyklovaného PET materiálu, se značka rozhodla komunikovat i v samostatném 10 sekundovém televizním spotu, který značka spustí 1.7.2021.

„Když jsme v roce 2019 značku Kláštorná Kalcia uváděli na slovenský trh, intenzivně jsme pracovali nejen na designu samotné láhve, ale také na tom, aby byla co neohleduplnější k životnímu prostředí. Ze začátku se nám dařilo minerální vodu plnit do lahví z 50% rPETu, hned druhý rok, při uvedení na český trh, se nám ruku v ruce s rozšířením obalů o objem láhve 0,5 litru podařilo obměnit veškerou naši nabídku za 100% rPET – tedy lahve pouze z recyklovaného plastu,“ říká Ivana Králíková, senior brand manažerka značky Kláštorná Kalcia.

Díky separovanému sběru lahví se prodlužuje jejich životní cyklus a opětovné využití. Lahve vytříděné do žlutého kontejneru se řežou, myjí a následně se vyrábí granulát. Z něho pak vzniknou díky zvýšeným bezpečnostním standardům nové obaly, které opět plní svůj účel. „Je to pro nás velký úspěch s reálným pozitivním dopadem na životní prostředí. Ročně ušetříme více něž 420 tun plastu,“ doplňuje Ivana Králíková.

Moderní ekologický obal v magickém příběhu Kláštorná Kalcia

S blížícím se zálohováním jednorázových obalů bude ještě důležitější, aby si spotřebitelé uvědomovali, že je to celé uzavřený cyklus – obal, odpad z obalu, opětovné použití materiálu. „Nový televizní spot jsme právě proto zaměřili na samotnou láhev Kláštorná Kalcia. Hledali jsme magický symbol, který by zapadal do mystické komunikace značky, ale zároveň také zdůraznil fakt, že je značka díky obalu z recyklovaného materiálu již 3 roky šetrná k životnímu prostředí,“ doplňuje pozadí celé situace Ivana Králíková.

„Při tvorbě kampaně jsme se inspirovali takzvaným obracečem času, který skvěle pasoval nejenom do mystického světa značky, ale zároveň prostřednictvím něho ukazujeme, co všechno Kláštorná Kalcia ve své novodobé historii dokázala,“ vysvětluje kreativní dvojice Klára Javůrková a Radek Pleha z agentury WMC GREY.

Kampaň Kláštorná Kalcia – Zrozená pouze z recyklovaného plastu, poběží na televizních obrazovkách v Česku od začátku července do konce srpna 2021. Na TV spot se můžete podívat na tomto odkazu https://www.youtube.com/watch?v=xCXDRAyTuRI.

Součástí komunikace bude i vizuální změna etikety Kláštorná Kalcia, na které bude uvedeno, kolik tun plastu značka ušetřila a PR kampaň, kterou v České republice zastřešuje PR agentura AC&C Public Relations.

Hledání nejlepšího možného obalu

Kofola patří mezi hlavní výrobce nápojů ve střední Evropě a Adriatickém regionu. Proto věnuje mimořádnou pozornost i ekologickým vlastnostem nápojových obalů. „Když nějaké obaly vzniknou, chceme, aby byly do roku 2025 plně recyklovatelné nebo kompostovatelné. RPET je pro nás cestou, jak uzavřít kruh, aby se pro nás stal odpad znovu zdrojem,“ vysvětluje generální ředitel a majitel Skupiny Kofola, Jannis Samaras. „Po pilotním testování rPETu v lahvích Kláštorná Kalcia jsme tento materiál začali používat také při výrobě slovinské Radenské Naturelle. Tento rok nás čeká stejný způsob investování i do chorvatské minerální vody Studenac. Díky nově vznikajícímu závodu na PET regranulát v Rosicích budeme v Česku zase o krok blíž efektivnímu nastavení cirkulární ekonomiky v této oblasti,“ uzavírá Samaras.