Cider se v posledních letech stal na českém trhu velkým oblíbencem a jeho popularita nadále vzrůstá. Velký podíl na tom má jablářství F. H. Prager, které v loňském roce zazářilo a intenzivně u nás rozvíjelo ciderovou kulturu. V návaznosti na úspěch loňského roku letos přichází s dalšími novinkami. Zvelebuje e-shop, jehož součástí je i půjčovna výčepního zařízení a předplacený rozvoz nápojů a v roce 2016 uvede na trh tři nové ciderové receptury.

Cider pravidelně domů i na párty

Na konci loňského roku spustil F. H. Prager na svých stránkách e-shop s rozmanitou nabídkou produktů. „V retailu produkty neprodáváme a koncoví zákazníci si neměli kde naše nápoje kupovat, e-shop byl tedy nejlepší varianta, jak prodávat cider a limonády napřímo,“ říká Ondřej Frunc, jeden ze zakladatelů jablářství.

Kromě přímého prodeje jednotlivých drinků, reklamních předmětů a výbavy na čepování či moštování však e-shop nabízí i předplacený rozvoz nápojů až domů. Majitelé se inspirovali v Anglii, kde na podobném principu fungovali mlékaři. „Jen s tím rozdílem, že my do světa posíláme mošťáka. Navazujeme na to, jak jsme my sami doma měli vždy basu moštu a minerálek a v dětství jsme nic jiného nepili. Chceme lidem i dnes dopřát zdravé nápoje pro celou rodinu na celý týden,“ vysvětluje Ondřej Frunc. Přepravku o 24 lahvičkách (0,33 l) nebo 6 lahvích (0,95 l) doveze F. H. Prager až na zápraží každé pondělí a její obsah si zákazníci mohou každý týden nakombinovat sami.

Cena předplatného na jeden měsíc se pohybuje od 1350 Kč do 2592 Kč podle objemu lahví, objednávat lze přes zbrusu nový e-shop: www.pragercider.cz.

Nové produkty

Díky inovativnímu přístupu byl rok 2015 pro F. H. Prager přelomovým. Zaznamenali 100% růst prodeje a zájem nadále roste. „Myslím, že jsme nastavili dobrý kurz a firmu upevnili. V roce 2016 budeme těžit z dobrých rozhodnutí, které jsme v roce 2015 udělali, a z ponaučení, která jsme si odnesli.“ V reakci na rostoucí zájem proto moštárna letos uvede na trh hned tři nové ciderové receptury. Kromě sladší a hořké varianty cideru, které budou k dostání po celý rok, se objeví také zimní medová příchuť a letní variace, která zatím zůstává tajemstvím.

Redakce Gastro&Hotel