Zomato, jeden z největších globálních restauračních průvodců, který působí v 15 zemích a poskytuje hostům podrobné informace o více než 250 000 podnicích, koupil Lunchtime.cz a Obedovat.sk, jedničky mezi českými a slovenskými online restauračními rozcestníky. Hodnota transakce činí 3,25 milionu USD, tedy cca 65 milionů Kč.

„Lunchtime.cz i Obedovat.sk disponují silným obchodním modelem, díky kterému mohou restaurace s hosty jednoduše sdílet svá polední menu. Společně budeme schopní vybudovat největší zdroj informací o restauracích v Česku a na Slovensku. Těšíme se, že až během následujících měsíců zkombinujeme to nejlepší z našich business modelů, vytvoříme produkt, který budou milovat jak hosté, tak restauratéři. Během následujících několik let plánujeme do našich aktivit v Česku a na Slovensku investovat dalšího 2,5 milionu USD,” říká Deepinder Goyal, zakladatel a CEO Zomato.

Současné týmy Lunchtime.cz a Obedovat.sk budou po akvizici úzce spolupracovat s týmem Zomato.

„Následující měsíce budou velmi zajímavé jak pro nás v Lunchtime.cz, tak pro Zomato. Spojíme během nich naše dlouholeté zkušenosti a znalost místního trhu s technologickou a obsahovou platformou, kterou má Zomato k dispozici. Výsledkem bude uživatelsky mimořádně příjemný produkt, kde hosté spolu s poledními menu najdou další aktuální a podrobné informace o restauracích a který restauratérům nabídne silnou platformu pro jejich byznys. Měla by to být zkrátka výhra pro hosty, restauratéry, Lunchtime i Zomato,“ říká Igor Třeslín, zakladatel a CEO Lunchtime.cz.

Zdenko Hoschek, CEO Creative Web Group (Obedovat.sk), dodává: „Zakladatelé Lunchtime.cz a Obedovat.sk strávili spoustu času přímo se zakladateli Zomato. Díky tomu došlo ke sjednocení jejich přístupu při budování restauračního portálu se silnými sociálními prvky.“

V uplynulých šesti měsících Zomato globálně expandovalo a současně posilovalo svoji pozici na stávajících trzích. V červenci 2014 Zomato koupilo projekt MenuMania, jedničku mezi restauračními průvodci na Novém Zélandu. Aktuální akvizice je strategickým krokem pro rozvoj služby ve střední a východní Evropě.

Shrnutí: Zomato, Lunchtime.cz, Obedovat.sk a akvizice

· Zomato, jeden z největších světových restauračních průvodců, aktuálně působí v 15 zemích.

· Zomato koupilo Lunchtime.cz, největší český restaurační rozcestník. Ten v roce 2008 založili Igor Třeslín a Adam Kurzok. Měsíční návštěvnost Lunchtime.cz je aktuálně 1 milion návštěv.

· Zomato koupilo také Obedovat.sk, jedničku mezi slovenskými restauračními rozcestníky. Transakce by měla být dokončena do září 2014. Projekt založila společnost Creative Web Group v roce 2004. Měsíční návštěvnost Obedovat.sk je aktuálně 0,6 milionu návštěv.

· Zomato, Lunchtime.cz a Obedovat.sk budou v následujících měsících pracovat na spojení svých produktů.

· Za pouhé dva měsíce Zomato globálně koupilo tři společnosti. Novozélanský restaurační rozcestník MenuMania se stal součástí Zomato v červenci 2014.