Veřejné prostory

  • Ve všech veřejných prostorách (recepce, konferenční místnosti, snídaňová restaurace, restaurace, bar, venkovní a rekreační prostory, chodby, business centra, prostory pro úschovy zavazadel, fitness centra atd) jsou dodržována pravidla předepsané vzdálenosti mezi personálem a hosty i mezi hosty samotnými (doporučení: 1 m)
  • Zajistit zvýšená hygienická opatření a dezinfekci veřejných prostor ubytovacího zařízení (vč. všech ploch, výtahů, zábradlí, madla, dveře, kliky, vozíky)
  • Toalety vybaveny desinfekčními prostředky pro desinfekci rukou
  • K dispozici materiály s informacemi pro hosty s vysvětlením bezpečnostních opatření a požadavků

Vchod do hotelu a hotelová hala

Desinfekčním přípravky k dispozici v prostoru příchodu hostů do ubytovacího zařízení

Recepční pult – check in / out

  • K dispozici desinfekce rukou pro hosty i personál recepce
  • Pravidelná desinfekce povrchu recepčního pultu
  • Kontakt mezi zaměstnanci a hosty, i dotykový kontakt se spotřebním zbožím (např. pera, registrační formuláře, platební terminály, magnetické karty – klíče) omezuje pouze na to, co je nezbytně nutné nebo zorganizované tak, že po každém použití dochází k desinfekci/výměně
  • Kde je možno, využít bezkontaktní elektronický check in / out a bezkontaktní platby

Hotelové pokoje:

  • Přísně se dodržují příslušné standardy hygieny a čistoty, zejména při úklidu pokojů.
  • Používání takových předmětů v místnosti, které jsou používány více hosty (např. pera, časopisy, dálkové ovládání, dávkovače, přehozy přes postel, dekorativní polštáře), je třeba omezit na minimum, nebo je nutné zajistit, aby se po každém použití provádělo jejich čištění/výměna. To platí i pro další prostory (např. konferenční místnosti).
  • Před ubytováním nového hosta je kromě běžného úklidu a výměny prádla nutné na pokoji zajistit: dezinfekci všech kontaktních ploch (vypínače, kliky, madla, ovládání klimatizace ), koupelny a toalety. Dezinfekci předmětů, které jsou hosty používány – dálkové ovládání, telefony atd.

Restaurační provoz – bufetová forma snídaně + hlavní jídla

  • Provozní hygiena – zajistit zvýšená hygienická opatření, pravidelná dezinfekci židlí a stolů a dezinfekce ploch a předmětů, s kterými přijde host do kontaktu, častá sanitace pracovních ploch výčepů a barů, pravidelné větrání provozoven
  • Desinfekčním přípravky k dispozici hostům v prostoru restaurace
  • Dotykový kontakt hostů s předměty (jídelní lístky, nabídky, podnosy, ubrousky) se bude omezovat pouze na to, co je skutečně nezbytné, nebo bude realizován tak, aby po každém použití bylo prováděno čištění/výměna.
  • Doporučení pro bezkontaktní platby
  • U bufetové nabídky informační stojánek s vymezením rozestupů nebo koridoru, minimalizace přímého kontaktu hostů s jídlem (jednoporcová balení, případně obsluha pultu), pečivo podávané individuálně, dressingy, studené omáčky jednoporcově balené atd. Mimo bufet doporučená individuální obsluha ala carte
  • Prostírání stolů příbory a ubrousky až po usazení hosta na určené místo
  • Zázemí – mytí nádobí – během procesu mytí/oplachování je zajištěno dodržování teplot nad 60 °C

Konferenční místnosti, jednací prostory

  • Zajistit zvýšená hygienická opatření a dezinfekci konferenčních prostor, pravidelné větrání
  • Desinfekčním přípravky k dispozici pro hosty konferenčních a jednacích prostor
  • Pravidelná dezinfekce stolů
  • Používání takových předmětů v místnosti, které jsou používány více hosty je třeba omezit na minimum, nebo je nutné zajistit, aby se po každém použití provádělo jejich čištění/výměna.

Personál

  • Zaměstnanci musí být poučeni o nezbytné ochraně před infekcí a povinnostech dodržování preventivních opatřeních
  • Provozovatel zajistí ochranné pomůcky a dezinfekčních prostředky
  • Používání roušek a případných dalších pomůcek – v souladu s nařízením MZ
  • Kontakt s hosty se omezuje na nezbytně nutnou dobu
  • Nutná zvýšená pozornost při manipulaci použitým prádlem s ohledem na zvýšená rizika kontaminace

Dále doporučujeme, aby tento zpřísněný režim byl nějak časově omezen, tzn. Například na následující dva – tři měsíce. AHR ČR vydá také doporučení jak pro stravovací, tak ubytovací zařízení, kterými by se i nadále v rámci prevence měli řídit. Tento standard bude podrobnější a bude řešit konkrétní postupy u jednotlivých procesů služeb.