Gastronomové v celém Česku si v posledních měsících prochází těžkou zkouškou. Je více než jasné, že mnoho lidí (v některých případech doufejme dočasně) přijde o práci. Společnost Storyous, která vyvíjí technologie právě pro gastronomii, se jim proto teď snaží pomoci. Spouští program “Zachraň práci v gastru”, kde nabídne zaměstnání lidem, kteří v souvislosti s protiepidemickými opatřeními přišli o práci v gastronomii.

 „Chceme alespoň částečně podpořit ty, kteří přijdou v příštích týdnech o práci. V současné situaci to vůbec není chyba podniků, pokud musejí ukončit provoz. Ve Storyous rádi uvítáme lidi, kteří mají bezprostřední zkušenosti s gastro provozem. Poskytnou nám jedinečnou zpětnou vazbu na náš produkt i potřeby gastroprovozů a jejich zaměstnanců,” říká Igor Třeslín, ředitel Storyous.

Ve Storyous jsou právě nyní připraveni zaměstnat lidi, kteří přišli o práci v gastronomii. Do chodu společnosti se zapojí v rámci obchodního nebo produktového týmu, který v současné době poskytuje restauracím zejména digitální menu a online systém na objednávání jídla s sebou za nesrovnatelných podmínek oproti klasickým rozvozovým společnostem. „Provize za zprostředkování je pro jídlo s sebou v aplikaci OneMenu pouze 3-4 %, oproti běžným zhruba 40 %, které si účtují rozvozové služby. To je samozřejmě mnohem výhodnější pro restaurace, které mohou tímto způsobem přijímat větší množství objednávek za lepších podmínek,” vysvětluje Igor Třeslín.

Společnost se dlouhodobě zasazuje o digitalizaci tohoto sektoru. Zejména v souvislosti s pandemii digitalizace nepředstavuje pouze profesionalizaci provozu, ale také zvýšenou hygienu a bezpečnost hostů i personálu.

 „Digitální technologie jsou bezkontaktní a bezpečné. Chceme co nejvíce lidem nabídnout možnost objednat si i zaplatit jídlo z domova a v restauraci si jej pouze vyzvednout. A podpořit tak velmi efektivně propojení restaurací a jejich hostů. Restaurace budou stále více potřebovat digitální řešení, které jim urychlí a zlevní provoz a právě proto chceme rozšířit i náš obchodní tým,” komentuje Igor Třeslín. Dle jeho názoru budou restaurace potřebovat komplexní řešení, které dokáže přijímat online objednávky pro rozvoz i jídlo s sebou a pro konzumaci v restauracích nabízí možnost digitálního menu a objednání i placení z mobilu hosta. „A v neposlední řadě nás bude těšit, pokud pomůžeme alespoň pár lidem, kteří v souvislosti s pandemii přišli o zaměstnání,” uzavírá Igor Třeslín.

Na pozice se mohou lidé hlásit sami, nebo je mohou doporučit kolegové či bývalý zaměstnavatel. Více informací naleznete na webu zachrangastro.cz.