Nejvýznamnější společnosti v zásobování pražského pohostinství  FANY Gastroservis, Bidfood Czech Republic a JIP Praha od 15. listopadu spustili mediální kampaň pod jasným názvem: „Zachraň pražskou hospodu“. Podtitul sdělení „Najdi a podpoř své výdejní okénko!“ zřetelně vyjadřuje, co je hlavní náplní spojeného úsilí.

V době vládních proticoronavirových  opatření, která již podruhé v tomto roce nepouští lidi do jejich oblíbených podniků, musely gastronomické podniky uzavřít dveře svým strávníkům. Řada z nich však využila jediné možnosti jak úplně nevzdat svoje milované řemeslo a otevřela alespoň výdejní okénko.

Prodejem přes ulici se hostinští snaží udržet svůj podnik v provozu, neboť nechtějí propouštět své zaměstnance, znehodnotit svoje leckdy mnoholeté úsilí v gastronomickém segmentu a především zklamat své hosty.

Provoz výdejního okénka jim totiž pomáhá opět překlenout druhou fázi uzavření provozoven, byť příjem většinou nepokryje ani náklady na provoz. Na druhou stranu jim umožní neztratit kontakt se svými zákazníky.

Navýšení počtu prodaných porcí jídel a nápojů formou „take away“ by mohlo pomoci zvýšit šanci na přežití restrikcí a znovuotevření po ukončení zbytečně tvrdých omezení.

Všichni participující jsou přesvědčeni, že hosté si opět budou chtít připít na zdraví, oslavit významná životní jubilea nebo se sejít s přáteli, příbuznými či kolegy ve svém oblíbeném podniku.

Redakce Gastro&Hotel