Hranice jsou zavřené a žádní turisté se sem zřejmě ještě dlouho nepodívají. Je to smutné, ale je to tak. Představa, že provozuji velký hotel a jsem závislá na zahraničních turistech, na velkých konferencích, mi nepůsobí radost.

Nejen kvůli tomu, že je hotel uzavřen a nevydělává, ale také kvůli tomu, že bych jako ředitelka takového hotelu měla zodpovědnost za své podřízené. Za jejich rodiny tím, že je zaměstnávám. Proto rady od online portálů typu zlevnit a případně zrušit předplacené rezervace považuji za největší přešlap, kterého jsme se jako hoteliéři mohli v době COVID-19 dočkat! Kdo se může nyní přijet, když je poptávka natolik utlumená?

Osobně jsem z ekonomické krize 2008 – 2009 vyšla polepšená. Vím, že je potřeba se soustředit na jiné trhy a najít alternativní zdroj příjmu. Výpadek velkých mezinárodních konferencí těžko nahradíme, když jsou hranice zavřené. A zlevněním o 50 % rozhodně o 50 % více klientů nezískáme. Pokud se rozhodneme hotel otevřít, bude pro nás nejdůležitější vydělat především na ty nejnutnější náklady. A celkově začít náklady optimalizovat, protože v době, kdy business frčel, jsme nákladovou stránku moc nehrotili. Kromě provozních nákladů by nás nyní měly zajímat především náklady spojené s prodejem. Provize, které platíme zprostředkovatelům za jejich marketingovou práci.

První, co bych nyní smetla ze stolu, je právě zmiňované rady – nezapomeňte připravit atraktivní nabídku (ve formě ceny), otevřít kapacitu a nenabízet předplacené pobyty. Ano, předplaceným pobytům je možná pasé, já ale jako hoteliér mám právo si určit, jestli chci za prodaný pokoj alespoň zálohu 1 noci s příznivými storno podmínkami, abych prodej podpořila. Ruku na srdce, letenku si člověk také nekoupí bez úhrady. Nebo ne?

Vím, že nyní mě portály nezachrání, protože sami bojují o přežití. Bojují o svoji reputaci, chtějí prodávat, a proto potřebují naše levné ceny a super podmínky. Jen bohužel chtějí prodávat na úkor nás, protože slevu na pobyt poskytujeme my, nikoliv oni. Jejich klienti a naši hosté, ačkoliv by chtěli, cestovat nemohou, ať už z jakéhokoliv důvodu. Tím jsou již několikrát zmiňované hranice, dále ale také např. uplatňování “no travel” policy ve velkým firmách, případně obava některých o své zdraví a nejistota toho, co se děje v zahraničí a samozřejmě někteří mají i nižší příjem.

Existuje vůbec nějaký rozumný recept? Osobně to vidím tak, že se musíme vrátit na začátek toho, kdy jsme drželi otěže v rukou my a ne portály. Jsem připravena převzít zodpovědnost a něco změnit. Zachránit se musíme sami a to především tím, že budeme myslet na to, jak mít více přímých rezervací.

Zalehněte na matrace a pusťte se do toho.

  1. Vytunit webovou stránku.
  2. Investovat do lepšího obsahu a fotek na vlastním webu.
  3. Pořídit si pořádný online rezervační systém na vlastní webovou stránku.
  4. Zamakat na super produktu a službách.
  5. Investovat na Google a placenou reklamu směřovat jen na váš web.
  6. Osvojit si strategii přímých rezervací a používat zásady revenue managementu včetně dynamické cenotvorby.
  7. Sbírat recenze, vlastní recenze! A hlavně je umístit na vlastní web.

Tohle děláme přesně my s našimi klienty, kteří přijdou a chtějí konečně něco udělat se svým hotelem. Neděláme nic jiného. Nedávejme šanci OTA opět převzít otěže našeho prodeje! Ano, šanci ukrojit si něco z našeho koláče by mít měly, ale ne tak, že se jim odevzdáme, jako se to poslední roky děje.. Naším cílem je mít spokojené klienty, tu službu jim poskytujeme my. A náklady s tím spojené tady. Jejich optimalizace je nyní na místě. Krátkodobé řešení nás spasí na chvíli. Nám jde o to, abychom za dobře odvedenou práci měli  slízávali smetanu sami.

Zvu vás tímto na bezplatné webináře “Nastartuj svůj prodej (nejen) po Koroně”, které jsme připravili pro všechny hoteliéry, kteří cítí, že teď je správná doba s tím něco udělat. Hledají inspiraci a chtějí převzít zodpovědnost za dlouhodobou prosperitu svého ubytovacího zařízení.

Odkaz na webinář:

https://pomahamehotelierum.cz/ovp-webinar-regpage/

Autor:

Radka Telyčková
Revenue Managerka
Pomáháme hoteliérům
www.pomahamehotelierum.cz
www.viceprimychrezervaci.cz

 

Redakce Gastro&Hotel