Stále častěji se stává, že si host v restauraci místo obligátního řízku s bramborem přeje vegetariánské nebo veganské menu. Nestlé Professional sleduje tento sílící trend a chce jej podpořit a pomoci tak svým zákazníkům oslovit nový segment hostů. Výzvy „Veganuary“, tedy ledna bez živočišných produktů, se se každý rok účastní stále více zákazníků. Letos jej podpoří kampaň Veggie Challenge, kterou připravil ProVeg ve spolupráci s Garden Gourmet.
Svět stravování se mění
Všechny průzkumy stravovacích návyků ukazují jasný trend v ochotě změnit jídelníček. Ať už kvůli zdraví, ochraně životního prostředí, nebo z důvodu zájmu o podmínky chovu zvířat ve velkochovech. Počet lidí, kteří vyměnili masové produkty za obdobu vyrobenou z rostlinných surovin, významně roste. Podle nedávného průzkumu společnosti FMCG Gurus se v Česku flexitariánsky celoročně stravuje 25 % populace, tedy každý čtvrtý z nás! Leden navíc tato čísla vždy výrazně překročí. Pro gastronomii je to nová příležitost a také způsob, jak zmírnit propad tržeb a ztracených obchodních možností během covidových uzávěr, jak oslovit a přilákat novou kategorii hostů.
Jsou Češi ochotni omezit spotřebu masa?
Průzkum ukazuje, že 27 % Čechů1 má chuť vyzkoušet rostlinnou alternativu masa. Z nich téměř polovina, 42 %1, dodala, že jim hlavně musí chutnat stejně nebo lépe než maso. Jedná se tedy o zhruba 1 134 000 lidí1, kteří jsou motivováni ke změně stravování. Důvody jsou podle výzkumu různé, zdravím počínaje, ekologií konče. Rozhoduje ale chuť. To znamená zpracování a kuchyňskou úpravu. Toho lze lehce dosáhnout s pomocí nových výrobků Garden Gourmet.
Nestlé Professional radí, jak připravit chutné veggie menu
„Řada Garden Gourmet byla označena jako nejdůvěryhodnější značka v kategorii vegetariánských a veganských potravin. Je lídrem trhu nejen proto, že se vyrábí v ČR. Důvodem je kvalitní surovina a zpracování, autentická chuť a zajímavý sortiment. Všem gastronomickým provozům výrobce poskytuje inspiraci k přípravě pokrmů a poradenský servis prostřednictvím odborných konzultantů.
Díky bohaté nabídce rostlinných alternativ může kuchař snadno a velmi věrohodně nahradit maso v receptech, které jsou jeho hostům dobře známé. Ti si tak snadno představí, co mohou od pokrmu očekávat, a budou ho chtít ochutnat.
Ano, leden bude veggie
Veggie Challenge nenechá nic náhodě. Všechny provozy, které se budou chtít zúčastnit, se mohou registrovat na NESTLE-AKCE a získají marketingovou podporu od Nestlé Professional. Host, který je flexitarián nebo vegan, velmi často a marně hledá svou restauraci. To chce Veggie Challenge změnit.
Gastronomická zařízení všech druhů jsou poměrně dlouho vystavena zátěžové zkoušce, kterou si nikdo z oboru dříve nedokázal představit. Stejně tak jako fakt, že burger nebo klobása mohou být vyrobeny z rostlin. Jeden rozdíl tu ale je – epidemie skončí, zatímco trend veganství má budoucnost.