Vinařství LAHOFER bylo vinařskými odborníky i širokou vinařskou veřejností vybráno mezi nejlepší firmy letošního ročníku soutěže Vinařství roku 2014, kterou pořádá vaz vinařů ČR. Pro Vinařství LAHOFER jde o jeden z největších úspěchů v jeho dvanáctileté historii.

„Pro Vinařství LAHOFER je to ohromný úspěch. Stabilně vysoká kvalita našich vín je samozřejmým základem našich aktivit, které se ale rozprostírají do daleko větší šíře. O špičkovou úroveň služeb, jídel i jejich snoubení s víny se snažíme v našem Hotelu LAHOFER v centru Znojma, nabídku neustále rozšiřujeme i v oblasti turistiky a cestovního ruchu. Opravili jsme vinný hrádek Lampelberg nedaleko Vrbovce, kde v sezoně provozujeme degustační stánek s vyhlídkovou terasou. Přímo u centra Znojma jsme na historických terasách vysadili vinohrad s takzvaným vedením na hlavu, které se u nás používalo do poloviny minulého století. I zde přes letní sezonu funguje degustační altán pro návštěvníky. Široké veřejnosti pak nabízíme vinařský naučně-zábavný celoroční projekt nazvaný Mějte svoji hlavu, který se snaží milovníkům vín přiblížit nejen finální produkt, tedy víno, ale i pěstování révy, sklizeň hroznů a jejich lisování či samotnou výrobu vína. To vše takříkajíc přímo na vlastní kůži,“ neskrýval spokojenost nad výsledkem ředitel Vinařství LAHOFER Ing. Petr Chaloupecký.

Zásadní předností Vinařství LAHOFER je výrobní tým vedený již od založení společnosti sklepmistrem Ing. Jiřím Lancmanem. „Jeho rukopis se po celou dobu fungování vinařství zcela zásadně a nesmazatelně vepisuje do charakteru vín Vinařství LAHOFER. I v oblasti obchodu pak považujeme za základ kvalitní, stabilní a zapálený obchodní tým, zosobněný především jmény Jaroslav Chaloupecký a Michal Pitour. Hluboké vědomosti z oboru vinařství a dravého obchodního ducha uplatňují naši obchodní reprezentanti po celé republice jak při jednáních s odběrateli typu nápojových velkoobchodů, vinoték, restaurací, hotelů a podobně, ale i při organizování a vedení degustací pořádaných v rámci prodejních a prezentačních akcích při nejrůznějších příležitostech,“ doplnil Petr Chaloupecký.

Nadšení neskrýval ani sklepmistr Vinařství LAHOFER Ing. Jiří Lancman. „Věříme, že základem úspěchu je především poctivost při výrobě našich vín a to už od práce ve vinici, přes výběr kvalitní suroviny až po samotný technologický výrobní proces. Každoročně sbíráme ocenění z těch nejprestižnějších tuzemských soutěží, ale i z velkých zahraničních přehlídek. V loňském roce jsme měli čtyři vína mezi stovkou nejlepších vín České republiky v Národním salonu vín, vítěze kategorie polosuchých vín na mezinárodní soutěži Oenoforum, zlaté, stříbrné či bronzové medaile na AWC Vienna v Rakousku, Le Mondial du Rosé v Cannes ve Francii, na Concours Mondial de Bruxelles, či na San Francisco International Wine Competition. Z roku předchozího máme šampiona soutěže Král vín České republiky či ocenění Nejlepší víno tuzemského výrobce na soutěži Sauvignon Forum. V letošním roce se už můžeme pochlubit třeba vítězem kategorie polosladkých vín v Národním salonu vín. Vysoké hodnocení nám ale stabilně rostoucími prodeji našich vín vystavují především naši zákazníci,“ dodal Ing. Jiří Lancman.

Nejširší veřejnost se s aktivitami Vinařství LAHOFER setkává na spoustě míst. Od roku 2012 provozuje ve vinici Lampelberg naučně-zábavný vinařský a zážitkový program nazvaný „Mějte svoji hlavu“ (www.mejtesvojihlavu.cz), ve stejném roce ve spolupráci s Klubem českých turistů vyznačilo vinařství zcela novou sedmnáct kilometrů dlouhou turistickou trasu spojující malebné vinařské polohy se sklepními uličkami mezi Hnanicemi a vinným hrádkem Lampelberg. Už čtyři roky je navíc Vinařství LAHOFER spolupořadatelem závodu horských kol v okolí Vranovské přehrady nazvaného LAHOFER Author Cup.

Vinařství LAHOFER se kromě vinařství a s tím spojené oblasti vinařské turistiky a cestovního ruchu angažuje i na poli podpory kulturních a charitativních projektů či vědeckého výzkumu. LAHOFER je partnerem či podporovatelem brněnské Moravské galerie, společnosti Czechdesign, Filmového festivalu pro děti ve Zlíně, festivalu Znojmo žije divadlem, Festivalu vín VOC Znojmo, Cestovatelského festivalu Cesty světem, Konta Bariéry, Společnosti DUHA, Občanského sdružení Konipaska, znojemského Dětského domova. S Českou zemědělskou univerzitou spolupracuje na třech výzkumných projektech.

Další informace:

Vinařství LAHOFER spolu s firmou Vinice LAHOFER obhospodařuje cca 410ha vinohradů ve Znojemské vinařské podoblasti. Z toho 80 hektarů vinic je v režimu ekologického zemědělství, zhruba 300ha obhospodařujeme v režimu integrované produkce.

Skupina LAHOFER je významným dodavatelem hroznů pro řadu menších i větších vinařství na Znojemsku i v okolí. Mezi ně patří například firmy ZNOVÍN ZNOJMO, VINSELEKT MICHLOVSKÝ, VINO HORT, BOHEMIA SEKT, VINAŘSTVÍ KOŘÍNEK, Vinařství Špalek, Vinařství HANZEL, ARTE VINI, Vinařství Piálek & Jäger.

Ve výsadbách jsou zastoupeny všechny typické středoevropské odrůdy. Největší zastoupení má Veltlínské zelené – 16 %, Ryzlink rýnský – 13 %, Müller Thurgau – 10 %, Rulandské bílé – 6 %, Sauvignon – 5 % a Muškát moravský – 5 %. Z modrých odrůd je nejvíce zastoupena odrůda Svatovavřinecké – 13 %, následována Rulandským modrým a Zweigeltrebe.

Ve vinařském dvoře v Dobšicích, který je vybaven nejmodernějšími technologiemi, vyrobí Vinařství LAHOFER okolo půl milionu lahví vína ročně a to výhradně z hroznů z vlastních vinic, vyjma speciální řady vín z francouzské suroviny. Po nákupech vinohradů v roce 2012 a dovybavení vinařského dvora novými technologiemi byla maximální roční kapacita vinařství stanovena na zhruba jeden milion lahví vína ročně. Vinařství LAHOFER je jedním ze zakládajících členů v tuzemsku prvního apelačního systému VOC Znojmo.

Ve vinotékách, velkoobchodech, v hotelích a restauracích, ve specializovaných prodejnách, na internetu – tam všude jsou k dostání vína LAHOFER. Vinařství vsadilo na výrobu především přívlastkových vín, kterým je potřeba věnovat náležitou péči. A tentýž přístup očekává i od obchodníků a prodejců nabízejících vína s logem Vinařství LAHOFER koncovému zákazníkovi. I to je jeden z důvodů, proč vína Vinařství LAHOFER nejsou k sehnání v supermarketech a hypermarketech.

V posledních třech letech se Vinařství LAHOFER snaží o expanzi i na zahraniční trhy. Po úspěšném vstupu na Slovenský trh a nárůstu prodejů na něm v řádu desítek procent každý rok si vedení firmy vytipovalo další nemalé cíle a to proniknutí na trhy Číny a Polska.

V dubnu loňského roku došlo k významné akvizici – skupina LAHOFER majetkově vstoupila do miroslavského Vinařství HANZEL, které dnes vlastní majoritní podíl. Vinařství HANZEL bude i nadále pod vlastní značkou vyrábět především menší speciální řady vín, méně známé odrůdy, ale i typická vína Znojemské vinařské podoblasti včetně vín apelačního systému VOC Znojmo. Kromě toho nabízí vinařství i hotelové pokoje, restauraci, velký konfereční sál či prezentační vinný sklep, a to v historické, ale nově renovované budově z počátku osmnáctého století.

Redakce Gastro&Hotel