Frankfurt nad Mohanem, 12. – 15. ledna 2016 (Heimtextil) a 12. – 16. února 2016 (Ambiente)

Veletrhy Heimtextil a Ambiente představují důležitou platformu pro veřejný sektor a hrají významnou roli indikátoru trendů v segmentu HoReCa.

Zastřešujícím tématem příštího veletrhu Heimtextil je „well-being 4.0“. „Well-being 4.0“, to je především bytový textil, který vyzařuje auru relaxace a klidu. Technologie a věda však nezůstávají pozadu, naopak, v kombinaci s textilem hrají klíčovou roli. Číslo „4.0“ v názvu odkazuje k průmyslu 4.0 a znamená inteligentní, digitální a zákazníkovi na míru šitá řešení. „Dáme prostor technologiím, ale zároveň musíme zajistit, aby se z designu budoucnosti neztratily přírodní materiály a ruční práce,“ zdůrazňuje Lisa Douet ze skupiny WGSN, která má „Theme Park“ na starosti.

Přehlídka trendů v rámci koncepce „Theme Park“ odhalí nejdůležitější trendy pro nadcházející sezonu. Tato koncepce byla už představena na veletrhu Heimtextil 2015. Letos bude poprvé prezentována samostatně v hale 6.0, kde bude mít dostatek prostoru. Manažeři veletrhu už částečně poodhalili trendy nadcházející sezony, které jsou rozděleny do 4 kategorií: protect, energise, nourish a enrich. Sekce protect předjímá čistě estetický a decentní design. V centru zájmu stojí ticho, v dnešním světě vzácná komodita. Energise je naopak trend nabitý energií, který oživuje estetiku intenzivní září a leskem, kaleidoskopickými vzory a vtipným, sportovním designem. Nourish klade důraz na zeleň, z čehož vychází paleta barev plná zelených, hnědých a šedých odstínů připomínajících přírodu. Přírodní materiály jsou zde vtipně kombinovány s průkopnickým designem. A nakonec kategorie enrich snoubí kulturní odkaz minulosti s budoucností. Typické je ornamentální zdobení, bohaté barvy jako švestkově modrá a rudá doplněné zlatými, mosaznými a bronzovými prvky.

Veletrh Ambiente představí trendy v oblasti stolování, kuchyně, zboží pro domácnost a dárkových předmětů. Od představení Kontraktačního programu na Ambiente 2012 se tento veletrh stal vyhledávanou platformou pro kontraktorská řešení. Na nejbližším ročníku bude kolem 270 specializovaných vystavovatelů pro profesionály a zaměstnance na zodpovědných pozicích v hotelovém a cateringovém segmentu, jako jsou manažeři vývoje projektů, profesionální nákupčí, specialisté na nábytek a vybavení, interiéroví designéři a architekti, restauratéři a představitelé špičkových hotelů. Tito profesionálové zde naleznou relevantní kontakty, odbornost a na míru navržená řešení v segmentu nábytku a vybavení komerčních prostor a segmentu Horeca (hotely/restaurace/catering).

Ambiente Trend Show představí nejnovější trendy v rámci čtyř témat: „umělecká zahrada“, „móda budoucnosti“, „funkčnost a jednoduchost“ a „skladba svobody“. Tyto trendy, identifikované studiem bora.herke.palmisano, jsou inspirovány posledním vývojem v designu, umění, módě a architektuře. Pro vytvoření tematických scénářů si trendoví poradci vybrali výrobky vystavovatelů na veletrhu Ambiente a návštěvníkům tak dovolí seznámit se s budoucími trendy z první ruky a pomocí konkrétních příkladů. Leimotiv „zachovat a rozvíjet“ je obsažen ve všech čtyřech tematických scénářích a zdůrazňuje zvyšující se požadavky kladené na spotřební zboží designéry, výrobci i spotřebiteli. „Hledání nových forem vyjádření v designu vede na jednu stranu k pečlivým, vážným a opravdovým pokusům o řešení problémů a na druhou stranu dává lidem odvahu experimentovat s formou a materiálem,“ říká Annetta Palmisano ze studia bora.herke.palmisano. Všechny čtyři tematické scénáře budou během veletrhu Ambiente k vidění v prostoru Galerie 1.

Pro více informací navštivte:
www.ambiente.messefrankfurt.com
www.heimtextil.messefrankfurt.com

Redakce Gastro&Hotel