Olomouc se v současné době ve Španělsku představuje jako město ideální pro strávení prodlouženého víkendu s nádhernou vánoční atmosférou, ale také jako město atraktivní po celý rok pro církevní a kulturní turistiku.

Město Olomouc se rozhodlo přilákat španělské turisty prostřednictvím bannerové kampaně na jednom z nejvýznamnějších internetových portálů s církevní tématikou www.religiondigital.com. Design banneru respektuje korporátní grafiku webu města Olomouce, www.olomouc.eu/tourism,;s cílem upevnit značku Olomouc jako značku pro turistickou destinaci.

V animovaném banneru složeném ze tří obrazů se objevuje olomoucké náměstí s monumentálním sloupem Nejsvětější Trojice, který je na seznamu ;UNESCO a dokumentuje tak kulturní význam města. Představena je také radnice v období vánočních trhů. Na dalším obrazu je podvečerní fotografie ze Svatého Kopečku s pohledem na město a na posledním obrazu kaplička se zelení. Španělé spojují zelenou barvu s typickými cíly církevní a poutní turistiky, jako ;je Svatojakubská cesta, Fátima, Lourdes. Zelená barva se objevuje jako výzva ke klidu, uchýleni se do samoty, k sebereflexi, tedy k nejdůležitějším momentům při poutních cestách.

;Španělský touroperátor Touristforum speciálně pro tuto kampaň připravil pětidenní;kombinovaný zájezd Praha – Olomouc s cenou od 527,00€ za osobu. Na tuto nabídku je banner přesměrován a je tam také uveřejněn prolink na španělskou verzi internetové stránky města Olomouc.

Zdroj: CzechTourism