Turistická informační centra (TIC) certifikovaná v rámci Jednotné klasifikace TIC navštívili na konci letní sezony vyškolení kontroloři, kteří je hodnotili z pohledu zákazníka. Výzkum pomocí metody mystery shopping potvrdil vysoký standard kvality poskytovaných služeb.

Průzkum kvality nabízených služeb v TIC zorganizovala agentura CzechTourism společně s Asociací turistických informačních center České republiky (A.T.I.C. ČR). Pro terénní šetření využily renomovaného poskytovatele služeb v oblasti mystery shoppingu, výzkumnou agenturu NMS Market Research. Zájemci z řad TIC měli možnost prostřednictvím přihlášky k Jednotné klasifikaci požádat o bezplatné provedení kontroly, které tak navázaly na celorepublikové šetření z druhé poloviny roku 2012.

Cílem výzkumu bylo poskytnutí zpětné vazby provozovatelům TIC, ověření kvality nabízených služeb a odhalení posunu na základě porovnání výsledků s měřením provedeným v roce 2012. Kontroly proběhly ve 183 TIC, které se do projektu přihlásily. Během návštěvy hodnotil vyškolený kontrolor značení TIC a otevírací dobu, exteriér, první dojem zákazníka, interiér a vybavenost, vystupování pracovníků TIC a další doplňkové faktory.

Průměrný výsledek indexu kvality v letošním roce je 84%. V rámci sledovaných parametrů nebyly zaznamenány žádné zásadní nedostatky. Úspěšnosti 90% a více dosáhlo 91 ze 183 kontrolovaných center, naopak pouze 9 center skončilo pod hranicí 50%. Nejlépe hodnocenými oblastmi byly exteriér, interiér a vybavenost TIC, rezervy je naopak třeba hledat ve vystupování pracovníků. Nejlepších výsledků dosáhla TIC ve Středočeském, Plzeňském a Karlovarském kraji.

„Jsme rádi, že nám průzkum hodnocení kvality služeb v turistických informačních centrech ukázal, kde jsou nedostatky, za jakých okolností je zákazník ochoten TIC doporučit svým známým, na čem závisí zákazníkova spokojenost a mnoho dalších parametrů“, řekl generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.

Kompletní výsledky výzkumu jsou ke stažení zde:

http://vyzkumy.czechtourism.cz/662/mystery-shopping-tic-2013