S cílem zaujmout zahraniční návštěvníky realizovala Středočeská centrála cestovního ruchu (SCCR) marketingovou kampaň na Slovensku a v Polsku. Videospoty lákaly do regionu turisty ze sousedních zemí, odkud tradičně přijíždí nejvíce hostů. Stejně jako vloni cílila SCCR i na české turisty, a to podzimní kampaní Utečte z města.
V červnu se digitální reklamy středních Čech objevily na varšavském letišti Frederika Chopina, kde je vidělo více než milion cestujících. Slovenská část kampaně zahrnovala digitální reklamu na nově zrekonstruovaném bratislavském autobusovém nádraží Nivy. Od dubna do června zde běžely spoty na 12 obrazovkách a velké LED tabuli ve vestibulu. Polepy s reklamou regionu se objevily i v prostorách úschovny zavazadel. Tuto část kampaně mohlo zaznamenat více než 12 milionů cestujících.
„Turisté z Polska a Slovenska patří dlouhodobě k nejčastějším návštěvníkům středních Čech. V loňském roce k nám zavítalo téměř 53 tisíc hostů z těchto zemí. Vedle kampaní se pravidelně účastníme i veletrhů cestovního ruchu v obou státech,“ uvedl ředitel SCCR Jakub Kulhánek.
Jarní a letní kampaně představily památky, přírodní zajímavosti i zážitky, které region nabízí. „Hlavní myšlenkou bylo zdůraznit blízkost středních Čech k Praze. Region je snadno dostupný z hlavního města a nabízí kontrastní zážitky – od divoké přírody po klidná dobrodružství daleko od ruchu metropole,“ doplnila Veronika Štičková, vedoucí marketingu SCCR. Významnou součástí propagace byla také návštěva 17 novinářů z Polska a Slovenska během press tripů.
Utečte z města
Na podzim se SCCR zaměřila na domácí turisty kampaní Utečte z města. Reklama se objevila na téměř tisícovce billboardů, vizuálů v městské dopravě i online formou bannerů a příspěvků na sociálních sítích. Propagace probíhala v krajských a statutárních městech, na pražských příměstských vlacích i spojích SC Pendolino. Součástí kampaně byla také webová stránka www.utectezmesta.cz.
„Chtěli jsme ukázat kontrast mezi rušným městem a klidem, který nabízí příroda ve středních Čechách. Naše komplexní mediální strategie výrazně zvýšila povědomí o regionu a motivovala cílové skupiny k jeho návštěvě,“ vysvětlil Jakub Kulhánek.
Rodinné Střední Čechy a kulturní léto
Od léta byla k vidění kampaň Střední Čechy rodinné v aquaparku Aquapalace Praha v Čestlicích, kde videospoty lákaly rodiny s dětmi na regionální zážitky. Reklamu zaznamenali nejen čeští návštěvníci, ale i hosté z okolních zemí.
Další iniciativou bylo Středočeské kulturní léto, které nabídlo 63 akcí a přilákalo téměř 7 tisíc návštěvníků. Návštěvníci si užili divadlo pod širým nebem, koncerty i letní kina. „V rámci kampaně jsme vytvořili nový vizuální styl a podpořili akce online i tištěnou inzercí. Návštěvnost webu stredoceskekulturnileto.cz se oproti loňskému roku zdvojnásobila,“ uvedla Veronika Štičková.