V pražské Novoměstské radnici se uskuteční již třetí ročník Rumfestu zábavně vzdělávací oslavy pravého třtinového rumu určené především široké veřejnosti. Letošní ročník se bude konat v sobotu 7. května, předcházet mu bude Prague Rum Cocktail Week, během něhož budou vybrané pražské bary nabízet speciální rumové menu. Návštěvníci se mohou těšit na širokou nabídku více než stovky značek rumů. Kromě degustací se rumoví nadšenci budou moct zúčastnit i vzdělávacích seminářů o historii a výrobě rumu. Rumfest organizuje Barlife, odborný časopis o nápojích vycházející od roku 2004.

Rumfest se i letos uskuteční v samém centru Prahy – v Novoměstské radnici na Karlově náměstí. Tyto prostory jsou, díky svému umístění, snadno dostupné všem návštěvníkům a zároveň okouzlují svou historickou atmosférou.

„Rádi bychom, aby byl letošní program ještě lákavější než v minulých letech. Kromě již tradičních vzdělávacích seminářů a řízených degustací chystáme pro letošní Rumfest i několik novinek. Jednou z nich je barmanská soutěž Tiki Celebration, jejíž disciplínou budou samozřejmě rumové koktejly inspirované Tiki kulturou,“ říká Martin Kraut, vydavatel časopisu Barlife a organizátor Rumfestu.

Festival si klade za cíl představit veřejnosti nejen zavedené, ale i méně známé a unikátní značky rumů z celého světa, a to příjemnou formou degustace. Na seminářích si mohou návštěvníci své obzory ještě rozšířit o vědomosti z historie a výroby rumu, dozvědět se například, co znamená sistema solera, nebo jaký je rozdíl mezi zemědělským a průmyslovým typem rumu a spoustu dalšího. Zkrátka, je na co se těšit.

Podle aktuálně zveřejněných čísel britské analytické společnosti The IWSR spotřeba importovaných třtinových rumů v ČR v roce 2015 oproti roku 2014 vzrostla o necelá dvě procenta, a překročila tak hranici 2 milionů litrů. Ještě v roce 2002 se přitom v České republice prodalo “jen” 315 000 litrů importovaných rumů.

„V celkových číslech tvoří importované značky v porovnání s lokálními “rumy” jen 13 %, ale jejich prodeje každoročně rostou. Například v roce 2005 byl podíl importovaných rumů jen necelá 4 %. Za stabilním nárůstem prodeje importovaných rumů jsou především velké investice značek do nadlinkových kampaní i do velmi silné propagace v místě prodeje v on-trade kanále. Také spotřebitelé jsou stále vzdělanější, mají větší přehled a žádají kvalitní destiláty se zajímavou historií či specifickým výrobním postupem,“ uvádí dále Martin Kraut.

Redakce Gastro&Hotel