Tradiční český výrobce zmrzlin TIPAFROST dodal první nanuk na tuzemský trh již v roce 1992. Od té doby se působnost firmy z Třebíče rozšířila na řadu zahraničních trhů včetně Německa, Polska, Slovenska, Rakouska, Francie, Itálie, Slovinska, Pobaltí a řady dalších.

Dnes je TIPAFROST jedním z největších a nejvýznamnějších výrobců zmrzliny nejen v České republice, ale také za hranicemi, kam letos míří více než polovina produkce. Mražený krém vyrábí jak pro zmrzliny jiných značek (například tvarohový nanuk Míša pro Unilever), tak pro vlastní výrobky prodávané pod značkou TIPAFROST. Mezi ty nejznámější patří Eskymáček, od roku 2001 je to ale také tradiční ruská zmrzlina. A právě ta letos uspěla v testu kvality společnosti dTest. Tato značka kvality je určena pouze těm nejlépe hodnoceným výrobkům.

Do testovací laboratoře si dTest vybral celkem 11 výrobků včetně jednoho polského a jednoho litevského. Testování se zaměřilo jak na složení zmrzlin a jejich kvalitu, tak na rychlost tání. „Dostat se mezi nejlépe hodnocené produkty v prestižním testu, který realizovala tak uznávaná společnost, jakou dTest bezesporu je, znamená pro TIPAFROST určitě důležité ocenění. Je to vyústění téměř dvacetileté práce našeho vývojového týmu, který máme na vysoké úrovni. Vyplácí se nám také investice do této oblasti, která je pro nás neodmyslitelně spojená s dalším vývojem společnosti,“ komentuje úspěch ruské zmrzliny TIPAFROST ředitel společnosti Miroslav Krupica.

A v čem tkví tajemství úspěchu ruské zmrzliny TIPAFROST? „V současné době vyrábíme ruskou zmrzlinu Extra smetanovou z čerstvé smetany s obsahem mléčného tuku přesahujícím 16 procent ve směsi. Vysoký obsah tuku dodává výrobku lahodnou a hladkou chuť. Samotná výroba pak probíhá na zcela novém moderním poloautomatizovaném stroji, pořízeném v tomto roce,“ vysvětluje Krupica. Zmrzlina se zamrazuje v mrazícím tunelu při teplotě minus 35°C a následně se ukládá do mrazírenského skladu, kde odpočívá v teplotě minus 27°C. Celý výrobní proces od nákupu surovin, samotné výroby a skladování probíhá pod přísnou laboratorní kontrolou. Na trh se ruská zmrzlina TIPAFROST dostává až ve chvíli, kdy jsou úspěšně vyhodnoceny všechny laboratorní kontroly.

TIPAFROST od roku 2001 vyrobil desítky milionů kusů ruských zmrzlin, a jak potvrzuje Miroslav Krupica, výroba tohoto oblíbeného produktu se v posledních letech významně navyšuje. Moderní zařízení i špičkově vyškolení zaměstnanci firmy umožňují vyrobit denně až 120 tisíc kusů ruské zmrzliny, přičemž v průběhu hlavní sezóny probíhá výroba 24 hodin denně a 7 dnů v týdnu. Důležitým faktem také je, že na výrobu se zpracují stovky tisíc litrů čerstvé smetany od českých dojnic.