Božkov Tuzemský od Stocku Plzeň se stal nejlépe hodnocenou značkou ve velkém testu tuzemáků, který zorganizovala redakce Test Dnes. Božkov Tuzemský, vůbec nejprodávanější lihovina v Česku, vyšel vítězně ze souboje s dalšími 16 tuzemáky, které jsou běžně k dostání v obchodní síti. První příčku mu přisoudila odborná porota.

„Hodnocení v Test Dnes patří nejrespektovanějším v Česku. Proto máme z vítězství ohromnou radost. Potvrdilo se, že naše nároky na výběr těch nejlepších surovin pro výrobu Božkova Tuzemského se následně projeví i při hodnocení kvality výsledného produktu,“ uvedla marketingová ředitelka Stocku Plzeň Kateřina Harris. Božkov Tuzemský byl jako nejlepší tuzemák hodnocen již v loňském roce při slepých degustacích vedených agenturou Ipsos Tambor a získal tak pozici jedničky u samotných spotřebitelů.

Nyní v Testu Dnes mu absolutorium přisoudili odborníci. V porotě totiž zasedali nejen přímo zástupci největších výrobců lihovin v Česku, ale také specialisté z Vysoké školy chemicko-technologické, která v oboru hodnocení potravin patří k naprosté špičce v ČR. V rámci testu bylo hodnoceno 16 tuzemáků nakoupených v českých obchodech. Porota přitom u jednotlivých vzorků hodnotila analytické parametry (zda složení odpovídá ingrediencím deklarovaným na etiketě a zákonným normám). Následně byly posuzovány senzorické vlastnosti tuzemáků, tedy vzhled, chuť, vůně.

Porotci přidělovali jednotlivým vzorkům známky od 1 do 5, podobně jako ve škole. Vítězný Božkov Tuzemský získal od hodnotitelů souhrnnou známku 1,9 a jako jediný z posuzovaných tuzemáků se tak dostal pod hranici 2,0. „Spotřebitelé díky testu v Mladé frontě Dnes získali perfektní vodítko pro nákup skutečně kvalitních tuzemáků pro přípravu vánočního cukroví nebo třeba horkých nápojů a zároveň již vědí, kterým produktům je lépe se vyhnout,“ dodala Kateřina Harris. Božkov Tuzemský se ve Stocku Plzeň vyrábí již přes 60 let. Jeho základními ingrediencemi jsou nejjemnější líh, měkká plzeňská voda, cukerný sirup a karamelový kulér. Tajemství nenapodobitelné chuti tkví ve speciální kompozici rumových ingredienci a ležení, díky němuž získává vyváženou chuť a příjemnou zlatohnědou barvu.

Božkov Tuzemský s tradiční plachetnicí je nejprodávanější značkou v České republice, když zaujímá první pozici v obou segmentech trhu, tedy v gastronomii (on trade) i v maloobchodě (off trade). V maloobchodě činí tržní podíl Božkova Tuzemského přibližně 14,5 %, v gastronomii pak přesahuje 11 %. Celá kategorie tuzemáků v současnosti tvoří zhruba pětinu českého trhu lihovin.

Redakce Gastro&Hotel