reklama

Startupy, které pomohou zefektivnit vaše podnikání

autor: | Lis 6, 2020 | Management | 0 komentářů

Startupům se v České republice daří. Přestože pandemie koronaviru plošně ovlivnila fungování všech firem, často i jejich vývoj zastavila, za pozitivní můžeme považovat urychlení digitalizace podnikání a důraz na další technologický rozvoj.

Díky nezbytné změně práce a novému chování lidí byly firmy nuceny začít používat různé aplikace, softwary a smart řešení. Toto prostředí tak nahrálo mnoha etablovaným firmám a také startupům. Některé z nich uměly využít poptávku vzniklou situací a posunout se mílovými kroky dále na poli nabídky a prodeje svého produktu. V oblasti cestovního ruchu a gastro odvětví jsme nalezli hned několik řešení, která často zaujala celosvětově, ale zejména ovlivňují podnikání mnoha firem a jedinců v rámci České republiky.

Startup Qerko

se zaměřil na platbu zákazníka v restauračních zařízeních. Z pohledu hosta je to jedna z problematických fází, kdy v restauraci ztrácí drahocenný čas. Qerko vyvinulo jednoduchou aplikaci, ve které jste schopni, po stažení do svého smart mobilního zařízení, zaplatit přes načtení QR kódu. Zákazníkovi se načte celková společná útrata za stůl a ten je schopen vybrat a zaplatit kartou, kterou má v telefonu uloženou, položky náležící jemu. Tím je jednoduše možné platbu rozdělit mezi vícero hostů, ušetřit čas zákazníkovi i obsluze a vyhnout se tak různému chození k pokladnám a podobně. Obsluha má samozřejmě okamžitě o platbě přehled. Zákazník je spokojenější, nechává vyšší spropitné. Podnik je, dle informací Qerka, schopen ušetřit až 40 % nákladů na personál. Koncept tak zajišťuje výhru pro obě zúčastněné strany. Jednoduché a efektivní! Qerko si pro svou marketingovou propagaci vypůjčilo tvář Lukáše Hejlíka. Doporučujeme jít s dobou a zavést Qerko ve vašem podniku. Přidáte se tak k mnoha restauracím po celé České republice. Pro začátek stačí na stránkách qerko.com zadat vaši restauraci, vybrat pokladní systém, který používáte, a odeslat formulář. Obchodní zástupce společnosti Qerko vás již bude kontaktovat s detaily nabídky.

Grason​

je mobilní aplikace, která čeří stojaté vody v personalistice gastronomie. Aplikace napřímo propojuje restauratéry se zájemci o krátkodobé práce. Hlavní výhodou pro podniky je možnost najímat personál třeba jen na 5 hodin, zrovna když ho potřebuje. Stačí v aplikaci vytvořit poptávku na konkrétní pozici, která se grasonům (jak v aplikaci říkají pracovníkům) zobrazí v telefonu. Do pár minut se provoznímu přihlásí číšník, kuchař nebo barman. Z těch si pak provozní vybírá podle zkušeností, hodinové sazby nebo hodnocení od manažerů z dřívějších směn toho pravého pracovníka. Aplikace pečuje o spolehlivost lidí, automaticky jim připomíná nadcházející směny a hlídá jejich hodnocení, ty nespolehlivé ihned blokuje. Provozním zase umožňuje si vytvořit tým oblíbených pracovníků, kteří se o směně dozví dřív než ostatní grasoni. S Grasonem podniky vykrývají výkyvy v poptávce mnohem efektivněji a šetří tak náklady za prostoje stálého personálu. Podniky přes aplikaci vyřešily už 25 000 směn. Využívá ji přes 300 podniků od restaurací U Matěje, Pizza Nuova po bistra, jako je Smatana Q či Vnitroblock. Systém funguje od roku 2018 a generuje spousty spokojeného personálu i majitelů.

Startup MyStay

vyvinul produkt, kterému říkají bezkontaktní recepce. Se svou aplikací MyStay zazářili mezi tisícovkou firem ze 110 zemí celého světa, které se snažily uspět ve výzvě světové organizace na podporu cestovního ruchu (UNWTO), kterou letos organizace vyhlásila.

Řešení je vhodné pro jakékoli zařízení, které provozuje ubytování – mohou to být hotely, hostely, campy, různé apartmány apod. Podmínkou je pouze internetové připojení k administraci. Host je aplikací automaticky provázen od okamžiku rezervace až po check-out včetně digitální faktury. Hotel je schopen svého zákazníka přivítat vlastní SMS zprávou ještě před příjezdem. Host si dopředu v klidu vyřídí svůj check-in a postupně aplikace supluje skutečného recepčního a třeba i delegáta s důrazem na on-line komfort.

Zákazník má kompletně potřebné informace na jednom místě u sebe, může si je v klidu a ve zvoleném čase pohodlně projít. Hotel šetří čas recepčního, kterého může využít pro jiné činnosti, a generuje vyšší zisky ze zvýšeného prodeje služeb. Zákazníkovi jsou služby prezentovány skrze chytrý katalog, jenž zahrnuje služby dvojího typu – doplňkový servis, který poskytuje sám hotel, a dále partnerské služby, které mohou být chytře navázány na provize z prodeje. Hotel tedy může hosta informovat například o sportovních a společenských aktivitách, místech doporučených k návštěvě, umístění bankomatů, lékáren, půjčoven apod. Aplikace MyStay tak hotelům umožňuje jednoduchou cestou obsáhnout celou agendu recepce, zvýšit zisk, a ještě využít čas recepce třeba ke kvalitnímu osobnímu uvítání hostů. V současné situaci může být i velkou výhodou možnost zcela bezkontaktního vyřízení celého pobytu.
Začít používat MyStay je jednoduché. Je možné nejdříve zkusit zcela základní verzi MyStay Free, která je pouze v angličtině. Verze MyStay Standard již disponuje šesti jazyky – češtinou, angličtinou, italštinou, španělštinou, němčinou a slovenštinou. Integrace systému probíhá přes některý z rezervačních systémů, jako je například Booking.com. Profil hotelu by mělo být možno vytvořit do 20 minut. Se zákazníky hotel komunikuje pomocí FB Messengeru nebo WhatsAppu. V administraci aplikace je samozřejmě přístup k objednávkám a statistikám.

Do budoucna MyStay chystá zejména vylepšení v profilu zákazníka, který by bylo možno vyplnit pouze jednou a pak rozesílat dle potřeby do jednotlivých ubytovacích zařízení. Nyní musíte vždy všechny detaily vyplňovat pro každou rezervaci zvlášť.

Startup Davinci Travel System

vytvořil rezervační systém pro organizace. Principem jde o stejný nástroj, jakým je Booking.com, ale Davinci TS cílí jednoznačně pouze na B2B segment. Systém je napojen na jednotlivé hotelové řetězce. Organizace hledající ubytování například pro své zaměstnance zadá termín ubytování, lokalitu, počet hvězdiček hotelu, strukturu jednotlivých pokojů, rozpočet a další potřebná kritéria a následně jí přijdou nabídky od jednotlivých hotelů. Po výběru se zadá rovnou rezervace. Kromě toho, že je nutné si vyplnit svůj vlastní profil organizace, služba není zpoplatněna, navíc organizace automaticky čerpá množstevní slevy.

Startup Mews System
vyvíjí od roku 2012, kdy společnost vznikla, platformu, na které je schopno jakékoli ubytovací zařízení kompletně obsloužit zákazníka. Systém je rozčleněn do šesti produktů, jednotlivých fází hotelové agendy, které dohromady tvoří ucelený systém. Jedná se o:

  • Commander – systém správy nemovitosti
  • Distributor – rezervační systém
  • Navigator – virtuální webová
  • aplikace recepce
  • Operator – samoobslužný přijímací kiosek
  • Merchant – rychlá a bezpečná on-line platba
  • Marketplace – prohlížecí aplikace
  • a integrace

Mews nabízí tři úrovně předplatného – basic, professional, enterprise, a rozlišuje tři druhy ubytovacích zařízení – hotel, hostel, apartment. Úrovně se liší zejména v možnostech využití business inteligence, tudíž jakéhokoli reportingu z provedených úkonů a transakcí, které jsou ale pro sledování činnosti ubytovacího zařízení velmi důležité. Výhodou řešení je, že napojení systému podporuje připojení přes vlastní API a tím umožňuje jakoukoli další zajímavou službu se systémem propojit. Své služby nabízí v šesti jazycích – angličtině, němčině, francouzštině, španělštině, italštině a holandštině.

V roce 2019 Mews získal nizozemského investora a sídlo společnosti se tak přesunulo do Nizozemí. V České republice, v Praze, ale zůstává podstatná část zázemí firmy. Bohužel, pod vlivem koronavirové pandemie bylo zhruba 40 % zaměstnanců společnosti propuštěno a tím další vývoj zbrzděn, nemění to však nic na faktu, že systém využívají hotely a hotelové řetězce ve více než 55 zemích a metropolích, jako jsou Londýn, Barcelona, Paříž, Amsterdam, Mnichov, Stockholm nebo Sydney.

Ne nadarmo se o Češích říká, že mají zlaté ručičky. To dokazuje i výše uvedený přehled produktů, které nabízejí řešení různých problematických činností v gastru a cestovním ruchu. Všechna řešení mají za cíl zefektivnit problematické činnosti, ušetřit a ideálně dodat další přidanou hodnotu. Jestliže se vám některý z produktů zdá zajímavý pro váš business, neváhejte a popřemýšlejte o začlenění. Chytrá řešení jsou naše současnost i budoucnost.