Zlatá pivní pečeť 2015: historický úspěch Starobrna, získalo Extra zlatou pivní pečeť. Dařilo se i dalším značkám z portfolia HEINEKEN.

Pivovar Starobrno zaznamenal historický úspěch na prestižní degustační soutěži o Zlatou pivní pečeť v Táboře, když jeho pivo Starobrno Medium získalo hlavní cenu: Extra zlatou pivní pečeť pro absolutního vítěze. Tuzemské i zahraniční pivovary přitom do soutěže přihlásily 700 vzorků piv. Starobrno Medium dále vyhrálo i Zlatou pivní pečeť ve své kategorii světlých ležáků. Dařilo se i dalším značkám z portfolia HEINEKEN. Krušovice získaly dvě medailová místa, značka Zlatopramen NA bodovala mezi nealkoholickými pivy. Degustační soutěž Zlatá pivní pečeť je součástí Reprezentačních slavností piva, kde se veřejnosti prezentují české i zahraniční pivovary. Letos se uskutečnil jubilejní 25. ročník, ceny si vítězné pivovary převzaly v sobotu.

Značky společnosti HEINEKEN v Táboře získaly celkem pět cen. Ta nejprestižnější – Extra zlatá pivní pečeť – putuje do Brna, a to za pivo Starobrno Medium. Jedna z nejoblíbenějších značek pivovaru Starobrno nenašla přemožitele ani v kategorii světlých ležáků (11 procent hm.), kam bylo dále přihlášeno celkem 40 vzorků, a získala první místo.

Dařilo se i pivovaru Krušovice. V kategorii pšeničných piv získaly Krušovice Pšeničné druhé místo, tedy Stříbrnou pivní pečeť. I zde přitom byla konkurence velmi vysoká, protože do této kategorie pivovary přihlásily 30 vzorků. Krušovice Černé dále obsadily třetí místo v kategorii tmavých výčepních piv (devět přihlášených vzorků).

V kategorii nealkoholických piv a konkurenci 20 vzorků na výbornou obstálZlatopramen NA se ziskem druhého místa.

Degustační soutěž o Zlatou pivní pečeť má renomé největší akce tohoto typu v České republice a jedné z největších v evropském měřítku. V letošním jubilejním 25. ročníku putuje hlavní cena do Brna, protože Starobrno Medium se stalo absolutně nejlepším pivem mezi sedmi stovkami konkurentů z celkem 165 pivovarů z 15 zemí. Jedná se o historický úspěch této značky a ceny si velmi vážíme, protože kvalitu piva posuzují opravdu ti nejlepší tuzemští, ale i zahraniční odborníci, a to pod dohledem odborných garantů této prestižní soutěže. Odejít z takto obsazené soutěže jako absolutní vítěz je něco opravdu nepředstavitelného. Pozadu ale nezůstaly ani další značky z portfolia HEINEKEN, z nichž máme samozřejmě taky velkou radost, konstatoval manažer kvality společnosti HEINEKEN Jiří Brňovják.

Tuzemské i zahraniční pivovary v Táboře soutěžily v celkem 28 kategoriích. Letos šlo opět o rekordní počty. Velký zájem o soutěž měly opět české pivovary, soutěžily i další tradiční pivní velmoci jako Německo, Rakousko, Belgie a Severní Irsko. Nechyběly ovšem pivovary ze vzdálenějších míst – USA, Japonska či Izraele.

Do odborné poroty Zlaté pivní pečeti zasedli degustátoři z renomovaných světových certifikačních a garančních společností, Státní zemědělské a potravinářské inspekce, reprezentanti cechovních pivovarnických organizací, pedagogové středních škol a potravinářských fakult či chemicko technologických univerzit a samozřejmě i vybraní pivovarníci českých i zahraničních pivovarů, především sládci. Hodnotící komisi tak představuje padesát profesionálů, kteří při přísně anonymních degustacích posuzují vůni, chuť, plnost a říz všech přihlášených vzorků. Vítězové jednotlivých kategorií získají právo užívat titul a známku Zlatá pivní pečeť 2015.

HEINEKEN je třetí největší pivovarnickou skupinou na světě a evropskou jedničkou mezi výrobci piva. V České republice do společnosti HEINEKEN patří tři pivovary: od roku 2003 pivovar Starobrno v Brně, od roku 2007 Královský pivovar Krušovice ve středních Čechách a od roku 2008 pivovar Velké Březno v severních Čechách. Společnost HEINEKEN Česká republika je v současnosti třetím hráčem na domácím trhu s pivem, v exportu se řadí mezi nejdůležitější vývozce. Do portfolia společnosti patří značky Heineken, Desperados, Krušovice, Zlatopramen 11, Starobrno, Březňák, Zlatopramen Radlery, nealkoholický Zlatopramen NA, Hostan a regionální značky Dačický a Louny. Piva pravidelně vyhrávají ceny na domácích i zahraničních degustačních soutěžích, jejich výčet za uplynulé roky je ke zhlédnutí na www.heinekenceskarepublika.cz. Nedílnou součástí strategie společnosti v České republice je projekt Brewing a Better Future, jehož cílem je snižování dopadu výroby (spotřeby vody, energií a CO2) a distribuce na životní prostředí, prosazování zodpovědného přístupu ke konzumaci piva a práce s místními komunitami. Největší ambicí HEINEKENu do budoucna je tak stát se nejzodpovědnějším výrobcem piva v České republice. Více informací k těmto tématům lze najít rovněž na výše uvedených webových stránkách.