Vyhrály nápady na podporu programátorek, nevlastních rodičů i internetové dárcovství a zdravé občerstvení.

Ve čtvrtek 28. května byli vyhlášeni vítězové letošního ročníku soutěže o nejlepší studentské nápady na společensky prospěšné podnikání Social Impact Award. Porota vybrala projekty Třetí rodič, Dárcovský zip, Grand Garden, Sharygator a JAPU, ve veřejném hlasování získal největší podporu projekt Czechitas. Vítězné týmy si odnesly cenu 1500 eur, poukaz na odbornou podporu (mentoring od PwC a akcelerační program s Janem Veselým), poukaz na propagační služby (Copy General) a členství v Impact Hubu Praha. Autor projektu PrPom odešel s cenou DOBRO. od společnosti Zoot. Z dvanácti finalistů vybrala porota pět nejlepších projektů, kterými chtějí studentské týmy řešit sociální a environmentální problémy. Důležitými kritérii výběru byl společenský dopad, inovativnost a realistické plánování. I když soutěžící často ještě nemají zpracovaný detailní podnikatelský plán, důležité je, aby usilovali o ekonomickou udržitelnost.

Letošními vítězi jsou:

  1. Třetí rodič – podpora lidí v roli nevlastních rodičů
  2. Dárcovský zip – aplikace na podporu neziskových organizací přes e-shopy
  3. Grand Garden – zahradní terapie pro seniory
  4. Sharygator – internetový portál pro sdílení vybavení
  5. JAPU – zdravé občerstvení nejen do škol

„Do soutěže se hlásí čím dál víc mimopražských studentů – mezi finalisty je to většina, což je skvělé. Je to do velké míry také díky našim novým pobočkám Impact Hubu v Ostravě a Brně, kde dokážeme lidem se společensky prospěšnými nápady poskytnout podporu a nabídnout účast třeba právě v této soutěži,“ říká Petr Vítek, iniciátor Social Impact Award v ČR a jeden z porotců.

O šestém oceněném týmu se rozhodovalo veřejným hlasování na internetu, kde soutěžní videa zaznamenala téměř 13 000 zhlédnutí. Nejvíce hlasů získal projekt Czechitas, který se věnuje vzdělávání a podpoře žen v oblasti informačních technologií.

„V České spořitelně si velice vážíme možnosti být součástí Social Impact Award. Naše banka na sociálních principech funguje již 190 let a právě proto je pro nás podpora podnikatelů se stejným zaměřením důležitá. Mě osobně pak velmi těší propracovanost jednotlivých projektů, protože mi dává jistotu, že tyto principy jsou a zůstanou pro firmy důležité i v dnešní hektické době,“  říká Kamil Pošvic, manažer segmentu pro podnikatele a malé firmy České spořitelny.

Vítězové budou nyní pracovat na dalším rozvoji svých projektů pod vedením odborníků. Každý tým bude během léta doprovázet mentor z řad PwC a na pravidelných workshopech se budou učit odhalovat rizika svých projektů a testovat vhodná řešení.

„Nadace ERSTE je regionálním partnerem Social Impact Award už od roku 2010 a s radostí a hrdostí sledujeme každoroční rozšiřování sítě lidí, kteří usilují o změnu. Stejně jako v minulých letech jsme znovu ohromení tím, s jak rozmanitými nápady na sociální podnikání přišli čeští účastníci. Gratulujeme jim ke kreativitě, odhodlání a odvaze vydat se na tuto vzrušující, ale také náročnou cestu, na které mohou přispět k vytvoření lepšího světa,“ uvádí Franz Karl Prüller, předseda představenstva Nadace ERSTE.

O soutěži

Social Impact Award se v ČR koná již čtvrtým rokem, hlavním národním partnerem je Česká spořitelna. Soutěž vznikla v roce 2009 ve Vídni a dnes se kromě Rakouska a ČR koná v dalších osmi evropských zemích. Iniciátorem soutěže na regionální úrovni je Institut pro inovace a podnikání při Vysoké škole pro ekonomii a obchod ve Vídni, regionálním partnerem je Nadace ERSTE. Národními partnery jsou Nadační fond rodiny Orlických, Nadace Vodafone ČR a Copy General. Podporu vítězům a mentoring poskytují společnosti Impact Hub, PwC, DOBRO. Zoot, Asociace společenské odpovědnosti a CVCA.

Více informací na www.socialimpactaward.cz nebo www.facebook.com/sia.cz.

Zdroj: bio-info.cz

 

Redakce Gastro&Hotel