Před 134 lety vyjel poprvé legendární Orient Express mezi Paříží a Konstantinopolem. Symbolicky v den tohoto výročí uzavřela skupina SNCF, majitel ikony Orient Express, a hotelová skupina AccorHotels dohodu o vzájemné spolupráci. Spojení přední hotelové skupiny na trhu pohostinství s proslulou značkou Orient Express přinese nové hotely v art deco stylu, které budou ctít tradice legendárního příběhu o vlaku.

Partnerství mezi hotelovou skupinou AccorHotels a skupinou SNCF

Partnerství mezi hotelovou skupinou AccorHotels a skupinou SNCF (Société nationale des chemins de fer français) si klade za cíl pokračovat v rozvoji značky Orient Express v rámci nabídky luxusního ubytování. Hotelová skupina AccorHotels získá 50% podíl na základním kapitálu značky Orient Express, které bylo doposud výhradně ve vlastnictví skupiny SNCF.

Vybudování nové sítě prestižních hotelů pod vlajkou Orient Express

AccorHotels chce tohoto spojení využít k vybudování nové sítě prestižních hotelů pod vlajkou Orient Express. Tyto hotely v sobě budou propojovat luxus, umění cestovat a nabídnou jedinečný zážitek ponořený do historie, který bude kombinací exotiky a sofistikovanosti Východu i Západu ve vybraných lokalitách.

Značka Orient Express je nadčasovým symbolem

Značka Orient Express je nadčasovým symbolem umění luxusního cestování, ponořeného do historie a kultury. Legendární vlak, který téměř století spojoval výjimečná evropská města, od Paříže po Istanbul, je dodnes ikonou. Od roku 1977 se skupina SNCF aktivně podílela na rozvoji této prestižní značky, zejména restaurováním starožitných vozů z roku 1920 (známé jako Pullmann-Orient-Express) a organizaci akcí (jako například výstavy o Orient Expressu v Paříži v roce 2014). Sedm historických vozů, které jsou symbolem francouzského art deco stylu, zůstane ve vlastnictví státních železnic a budou provozovány Orient Expressem pro soukromé cesty a akce, které se budou konat ve spolupráci se skupinou AccorHotels.

Orient Express Endowment Fund

Skupina AccorHotels a skupina SNCF se také společně zavázaly zachovat, propagovat a sdílet dědictví spojené s legendárním vlakem a jeho historií pomocí nadačního fondu Orient Express Endowment Fund, jehož cílem je povzbuzovat a podporovat iniciativy zaměřené na budování povědomí pro širokou veřejnost v oblasti umění a kultury.

Strategické partnerství

Sébastien Bazin, předseda a generální ředitel AccorHotels uvedl: „Jsme potěšeni tímto strategickým partnerstvím, které dnes upevňuje spojenectví dvou hlavních francouzských hráčů ve světě cestování. Máme společný cíl – propojit mezinárodní postavení s historickou a světově proslulou značku. Díky tomuto partnerství se naši zákazníci mohou těšit na výjimečné propojení prestižní nabídky služeb a mimořádné zážitky.“

Mathias Vicherat, náměstek generálního ředitele pro firemní projekt, komunikaci a image skupiny SNCF říká: „Společnost SNCF je hrdá, že přispěla k renesanci této historické značky a chystáme se i nadále pokračovat v poskytování naší odborné znalosti, získané v posledních 80 letech v oblasti železničního inženýrství, která pomůže rozvíjet tento projekt. Budeme se dále aktivně zapojovat do propagace tohoto legendárního vlaku a představovat jej co nejširšímu publiku. Zájem, který dnes skupina AccorHotels ukazuje, svědčí o významu projektu, který byl od roku 2008 podporován naším ředitelem – Guillaumem Pepym.“

Orient Express vynesl umění cestování na vrchol

Guillaume de Saint Lager, tajemník společnosti Orient Express dodává: „Ve své době vynesl Orient Express umění cestování na svůj pomyslný vrchol. Tento ambiciózní projekt, který je jedinečný, nelze uskutečnit bez doplňujících dovedností obou našich akcionářů. Jsme hrdí a těšíme se na zapojení do této nové etapy Orient Expressu. Naším cílem je obnovit Orient Express jako synonymum luxusního cestování a pohostinství.“

Text i foto: Privilege PR

Redakce Gastro&Hotel