Toto spojení umožní skupině Accor působit ve více než 2.000 hotelech v Číně.

Kombinovaný přístup k více než 2.000 hotelům v Číně s dlouhodobou možností růstu na největším světovém trhu cestovního ruchu.

Propojení distribučních a věrnostních programů s více než 47 miliony členů po celém světě, kombinovaný přístup k 5.600 hotelům Ibis, ibis Styles, Mercure, Novotel a Grand Mercure hotely v Číně se stanou smluvně v rámci franšízových dohod součástí Huazhu, s plánem postavit 350 – 400 nových značkových hotelů Accor ve střednědobém horizontu. Skupině Accor připadne 10% podíl v Huazhu a pozice v představenstvu. Hotelová skupina Accor a síť hotelů Huazhu vytvořily rozsáhlou a dlouhodobou alianci s cílem vybudovat nejvýznamnější hotelovou společnost v Číně s více než 2.000 hotely. „Tato průkopnická spolupráce bude využívat silné stránky světových značek Accor a znalostí předního hráče v čínském pohostinství,“ řekl Sebastien Bazin, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Accor, a dodal: „Spojení s Huazhu je jedinečné díky znalostem místního trhu a spolu s know-how a renomé našich značek tak vytvoříme silného hráče v oblasti pohostinství, který přinese hodnotu oběma hotelovým skupinám.“ Zakladatel sítě Huazhu, předseda představenstva a generální ředitel Ji Qi řekl, že spolupráce je významným krokem v globálním cestovním ruchu. „S rozsáhlým portfoliem značek a se silnou distribuční sítí a platformou věrnostních programů sdílejí Accor a Huazhu mnoho společných hodnot. Kombinací síly můžeme usnadnit růst a přilákat více zákazníků do naší rozšířené sítě,“ řekl Ji Qi. Strategická aliance signalizuje novou éru v pohostinství Toto významné spojení rapidně zrychlí expanzi obou skupin na jednom z nejrychleji rostoucích trhů s cestovním ruchem a největším světovým trhem zahraničních cest. Cílem aliance je dát dohromady to nejlepší z obou hotelových skupin – kombinující mezinárodně uznávané značky skupiny Accor se silnou mezinárodní distribuční sítí spolu s rozsáhlým pokrytím a dobrým jménem hotelové skupiny Huazhu Group v Číně. Společně mají obě skupiny více než 500 hotelů v regionu a díky spojení se očekává další urychlení vývoje a rychlejší expanze značek Accor v Číně.

Podobné cíle, podobné vize Huazhu je přední a rychle rostoucí hotelová skupina v Číně, s portfoliem více než 1.900 hotelů. Je to 13. největší hotelová skupina na celém světě za rok 2013. Značky hotelů Huazhu pokrývají celé spektrum trhu od luxusních (Joya, Manxin) přes střední třídu (JI Hotels, Starway) až po ekonomickou třídu (Hanting, Elan a Hi Inn). Huazhu je nejsilnější hotelovou sítí v Číně. Accor má v současné době 144 hotelů v Číně napříč osmi značkami, včetně luxusních (Sofitel, Pullman, MGallery, Grand Mercure), hotelů střední třídy (Novotel, Mercure) a ekonomických značek (ibis, ibis Styles). Skupina působí v Číně více než třicet let je vedoucí hotelovou skupinou v Evropě, Latinské Americe, Africe a na Středním východě, stejně jako v Austrálii. Podle dohody budou nově ekonomické hotely a hotely střední třídy skupiny Accor v Číně součástí skupiny Huazhu. Huazhu se stane exklusivním franšízantem na provoz hotelů Accor v Číně, Mongolsku, a na Tchaj-wanu pro ekonomické hotely (ibis, ibis Styles) a hotely střední třídy (Novotel a Mercure) stejně jako na značku vyšší kategorie Grand Mercure. Accor bude i nadále vlastnit a rozvíjet všechny luxusní značky a značky vyšší třídy v Číně, včetně Sofitel, Pullman, MGallery a The Sebel. Huazhu se stane menšinovým akcionářem luxusních značek a značek vyšší třídy skupiny Accor v Číně (10 %) a pomůže podpořit budoucí vývoj v této zemi, zejména díky výborným vztahům s klíčovými čínskými investory na poli nemovitostí. Všechny stávající hotely skupiny Accor v Číně budou i nadále provozovány pod jejich současnými mezinárodními standardy značek, budou i nadále těžit ze současných globálních distribučních sítí a platforem věrnostních programů, spolu s přidanou hodnotou v podobě podpory sítě Huazhu. Hotely budou udržovat svou identitu, specifika a mezinárodní normy, přičemž budou rovněž těžit z rozsáhlých možností a místních znalostí skupiny Huazhu. V rámci dohody bude mít Accor 10% podíl v Huazhu a získá pozice v představenstvu.

Společně: zrychlení rozvoje, bezkonkurenční distribuce a silná věrnost značce Toto strategické spojení má za cíl urychlit expanzi s využitím síly skupiny Huazhu v oblasti rozvoje, vztahů s investory a realitními makléři a zkušeností při provozovaní hotelové sítě v Číně. Huazhu plánuje otevřít 350 – 400 nových hotelů pod značkami společnosti Accor v příštích pěti letech. Dohoda bude nabízet zákazníkům obou věrnostních programů (47 milionů držitelů karet) možnost přístupu na síť více než 5.600 hotelů po celém světě. „Tento významný krok je klíčem k naší digitální transformaci. Propojí sílu rezervačních a věrnostních platforem obou skupin, které budou poskytovat rozšířené distribuční kapacity,“ řekl Sebastien Bazin a dodal: „Tato spolupráce bude poskytovat cestujícím a členům věrnostních programů další přístup a větší výběr hotelů.“ „Čína je dnes největším trhem odchozího cestovního ruchu na světě. V této souvislosti povede vytvoření jedné z největších hotelových skupin v Číně k celosvětovému růstu,“ řekl Sebastien Bazin a dodal: „Tato spolupráce nám také pomůže lépe předvídat očekávání zákazníků a posílit naše vedoucí postavení na čínském trhu v dlouhodobém horizontu.“ „Jsme nadšení, že naše dlouholeté přátelství s hotelovou skupinou Accor zraje do dlouhodobé spolupráce,“ řekl Ji Qi a dodává: „Věříme, že naše spojení se promění v největší hotelový obchod v Číně a přinese oběma členům – Accoru i Huazhu velký úspěch.“ Podmínky pro uzavření této transakce zahrnují získání potřebných vládních schválení a dokončení některých restrukturalizací podniků. Jak Accor, tak i Huazhu budou usilovat o dosažení závěrečných podmínek zrychleným způsobem.

Redakce Gastro&Hotel