Sklizeno v roce 2018 rostlo především v gastronomických částech prodejen a ve velkoobchodě a celkově dosáhlo na tržby 705 milionů Kč. Dalších 205 milionů vydělali výrobci, ve kterých má Sklizeno majetkový podíl prostřednictvím svého investičního centra. 

V letošním roce se bude soustředit především na rozšiřování sortimentu a produktů vlastní výroby a také na rozšíření Sklizeno do regionů prostřednictvím strategických spoluprací a shop-in-shopů. Připravuje také zcela nový koncept moderního supermarketu s gastro provozy na ploše kolem 1000 m2.

Letos Sklizeno ve svých prodejnách, bistrech, online a ve velkoobchodě utržilo 705 milionů Kč. Největším dílem, cca polovinou, se na obratu podílí jeho prodejny. V těch se letos dařilo především gastro sekcím – bistrům, restauracím apod. Třetinu obratu pak díky skokovému rozvoji generují velkoobchodní spolupráce a online B2B eshop pro obchody se zdravou výživou. „V oblasti velkoobchodu jsme vyrostli o více než 50 % na 230 milionů korun a to jsme teprve na počátku potenciálu. Ještě vyššího procentního růstu jsme dosáhli oblasti cateringu a zavážení našeho čerstvého sortimentu a bio ovoce a zeleniny do firem. Nejvíce sil ale letos napneme do stávajících prodejen, protože hlavní cíl roku 2019 je zvýšit jejich obraty o 15 %,” představuje strategii Sklizeno ředitel Petr Borkovec.

Sklizeno v roce 2018 představilo také své investiční centrum, ve kterém od jeho založení zainvestovalo do 5 českých výrobců v celkové hodnotě 42 milionů Kč. Díky nim má Sklizeno mimo jiné vlastní vejce z volného chovu, kvalitní drůbeží maso, bezlepkové pečivo nebo třeba veganské sýry. Společnosti, ve kterých má prostřednictvím investičního centra Sklizeno podíl, dosáhly tržeb 205 milionů. V roce 2019 plánuje Sklizeno investovat dalších až 70 milionů Kč do nových výrobců a stávajícím pomoci především s odbytem produktů, marketingem a logistikou.

Jedním z velkých kroků bude také otevření nového velkoformátového konceptu, kde Sklizeno chce nabídnout veškeré své služby na jediném místě – prodejnu, poctivou pekárnu, restauraci, bistro a další po vzoru Wholefoods. Pro ten aktuálně hledá vhodný prostor, případně partnera. V roce 2019 by se také do kancelářských prostor měly rozšířit Freshpointy, samoobslužné lednice, které jsou alternativou k nezdravým automatům a firemním kantýnám. Těch by Sklizeno chtělo po Praze umístit do konce roku více než 50.

„Poslání Sklizeno se nezměnilo. Stejně jako při jeho založení, tak i v roce 2019 a ve všech následujících bude naším hlavním cílem, aby kvalitní potraviny a zdravější stravování bylo dostupné pro všechny, kdo o ně mají zájem. A to půjde jen, když budeme spolupracovat s výrobci a dodavateli a budeme to jednoduše řečeno dělat ve velkém. Jinak nebude systém dost efektivní, aby mohl konkurovat běžným řetězcům,” dodává Petr Borkovec.

Zdroj: BIO-INFO

Redakce Gastro&Hotel