Sklizeno, síť prodejen lokálních potravin, v těchto dnech slaví první rok existence a současně otevírá k dosavadní pražské a brněnské pobočce svoji už třetí prodejnu. Ta svůj provoz zahájí 22. října v Kartouzské tržnici u Semilassa v Brně. Současně se připravuje i druhá pražská pobočka v Bubenči. Zájem o franšízy prodejen Sklizeno dokazuje, že poptávka po lokálních potravinách roste.

První prodejna Sklizeno otevřela v září 2011 s vizí přiblížit zákazníkům lokální potraviny tak, aby je měli dostupné celoročně a v celé sezónní šíři. Cílem Sklizeno tak od začátku bylo fungovat jako plnohodnotný prodejce, nikoliv jen jako doplněk k běžným nákupům nebo z druhé strany k farmářským trhům. „Ne že bychom mohli nabídnout takovou šíři potravin jako supermarkety, ale snažíme se mít nabídku co nejpestřejší co do typů potravin a zároveň důsledně hlídat jejich kvalitu a původ,“ vysvětluje David Kukla, zakladatel sítě prodejen Sklizeno.

Do prvního brněnského Sklizeno se zákazníci rychle naučili chodit nejen pro sezónní a čerstvé potraviny, ale hlavně pro kvalitní masa a uzeniny, především pro vyzrálé hovězí i méně obvyklé druhy, jako je jehněčí, selečí nebo zvěřina. Své si tu našli i zákazníci se speciálními dietetickými požadavky.

První franšíza Sklizena se otevřela v pražských Nuslích v květnu 2012. Při startu využila zkušenosti brněnské prodejny, postupně si ale vyhledala svoje lokální producenty především čerstvých výrobků, jako je zelenina, ovoce nebo pečivo.

Brno se může v říjnu těšit na další Sklizeno u Semilassa, které otevře 22.10. a bude v pořadí už třetí prodejnou. „Zájem o franšízu je vcelku velký, málokterý franšízant má ale reálné představy o tom, co to znamená vést prodejnu s potravinami. Partnery proto vybíráme přísně a raději volíme pomalejší a pečlivou cestu rozšiřování. Jenom tak můžeme zajistit, že všechny prodejny budou fungovat dobře a dělat čest svému jménu,“ říká David Kukla.

A plány? „Plánujeme další pražskou prodejnu na Praze 6, neustále testujeme a hledáme nové a zajímavé dodavatele a snažíme se účastnit českého gastronomického dění. Spolupracujeme s mnoha restauracemi, například s restaurací Pavillon a hotelem Barceló v Brně, pořádáme kurzy vaření ve spolupráci s brněnskou školou Divoká vařečka a šéfkuchařem Michalem Göthem z Pavillonu. Snažíme se tak budovat vztahy se zákazníky, kteří oceňují kvalitní potraviny. Pozitivní je, že jich neustále přibývá,“ uzavírá David Kukla.