Po bezmála dvou letech existence prodejen lokálních potravin se síť Sklizeno rozrůstá o novou linii obchodů. Pod logem Sklizeno-foodie market budou zákazníci moci nakupovat nejen kvalitní české potraviny, jak jsou nyní zvyklí, do nabídky přibude zahraniční produkce. Sortiment se rozšíří například o tradiční zahraniční sýry, uzeniny, paštiky, oleje a další speciality, které se v českých kuchyních už zabydlely a u nichž není česká produkce vůbec možná nebo je teprve v počátcích. První prodejny nové linie se v nadcházejících měsících otevřou v Praze, Brně a Olomouci.

Nová linie prodejen Sklizeno bude mít podtitul „foodie market“ a bude pro ni charakteristická ještě větší prodejní plocha a rozšířená nabídka potravin. Základ nabídky zůstane v tuzemské produkci s důrazem na prověřený původ a kvalitu bez zbytečných éček. Stejná kvalitativní pravidla budou platit i pro nový sortiment ze zahraničí, především z Rakouska, Itálie, Německa, Francie, Španělska či Řecka. Na pultech budou evropské regionální speciality, jako je pravý parmazán, prosciutto, jamon serrano, francouzské paštiky nebo třeba výběrové olivové oleje. Bude toho ale mnohem více.

„Zákazníci mají o tento typ sortimentu zájem a hodně se na něj ptají, proto nová linie obchodů vzniká. A to samozřejmě v kvalitě, za kterou si stojíme, stejně jako u všech ostatních produktů ve Sklizeno,” vysvětluje David Kukla, zakladatel Sklizeno. „Lidé chtějí především kvalitu a prověřený původ potravin a chápou, že ne všechno tu umíme vyrobit nebo vypěstovat. Proto si myslím, že je ideální doba na Sklizeno-foodie market,” říká David Kukla.

Rozšířený sortiment bude mít pro zákazníky ještě jednu výhodu. Protože je špičková česká farmářská produkce většinou teprve v plenkách, objevují se u ní logicky výkyvy v dostupnosti. Zahraniční produkty pomohou tyto mezery pokrýt a zákazníci se tak budou moci spolehnout, že základní potraviny v regálech vždy najdou, a to v kvalitě, na jakou jsou u Sklizeno zvyklí. „Navíc, je vůbec pro Brňáky rakouský špek zahraniční? Rozhodně to pro něj máme třeba z Brna blíž než do Prahy,” dodává David Kukla.

První z prodejen nového konceptu Sklizeno-foodie market by se měla otevřít v květnu v Olomouci. Další dvě v Praze a Brně jsou v jednání a měly by se otevřít do letních prázdnin. Na rozdíl od původního „Sklizeno-opravdové jídlo“ není nová linie primárně určena pro franšízing a foodie markety tak budou hlavně kmenovými prodejnami Sklizeno.