Přední mezinárodní veletrhy spotřebního zboží Ambiente, Christmasworld a Creativeworld poprvé spojily své síly a ve dnech 3. až 7. února 2023 posloužily jako inspirativní globální platforma budoucího vývoje trendů v životním stylu. Veletrhy odrážejí prohlubující se prolínání životních stylů a zaměřují se zejména na téma udržitelnosti. Celých 352 950 metrů čtverečních frankfurtského výstaviště obsadilo 4 561 vystavovatelů, kteří svými inovacemi zaujali 154 000 návštěvníků z celého světa. Osobní setkání si mohli užít návštěvníci z více než 170 zemí.

Objevte znovu všemi smysly svět nepřeberného množství produktů a nechte se inspirovat inovacemi! Frankfurt se opět stal klíčovou platformou a domovem globálního trhu se spotřebním zbožím. Plně obsazené výstavní haly po pět dní hýřily setkáními a energickou náladou a objednávky jen pršely. Do Frankfurtu přijelo 154 000 návštěvníků, aby naživo zažili trendy a objednali si kolekce podněcující koupěchtivost spotřebitelů.

„Díky ohromujícímu počtu vystavovatelů a návštěvníků a obrovskému mezinárodnímu zastoupení se nám po dvou letech pandemie podařil neuvěřitelný návrat do světa spotřebního zboží. Frankfurt posílil svou vedoucí pozici a je tak komplexní platformou pro inspiraci, objednávky a navazování kontaktů. Náš nový koncept One-Stop-Shop funguje,” říká Detlef Braun, člen výkonné rady. Kupující využili jedinečné nabídky nových obchodních impulsů: sekce Ambiente Dining, Living a Giving byla rozšířena o novou sekci Working zaměřenou na moderní pracovní místo. Christmasworld inspiroval celý sektor lákavým sezónním zbožím a svátečními dekoracemi s wow efektem pro nejkrásnější období roku. Creativeworld oslavil četnými kreativními nabídkami a interaktivními workshopy současný boom kutilství v takovém rozsahu jako žádný jiný veletrh před ním. Všichni účastníci se snažili o co největší efektivitu.

„Nový formát souběžných veletrhů Ambiente, Christmasworld a Creativeworld je velmi komplexní a dokonale přizpůsobený potřebám obchodníků, jejichž sortiment v segmentu domácnosti a bydlení se stále více prolíná. Nálada mezi našimi členy byla nadmíru pozitivní a opět se potvrdilo, že náš sektor opravdu veletrhy jako platformu pro navazování kontaktů, objednávání a vyzkoušení výrobků potřebuje,” říká Christian Haeser, jednatel Handelsverband Wohnen und Büro e.V. S ním souhlasí i generální ředitel Ústředního svazu obchodu s hardware (Zentralverband Hartwarenhandel e.V.) Thomas Dammann: „Plné haly, super atmosféra, spousta nových výrobků, skvělé diskuse – restart veletrhu po pandemii se vydařil. Specializované obchody s domácími potřebami/sklem, porcelánem a keramikou jsou potěšeny a vděčny, že se po třech letech mohou opět vrátit na Ambiente, nejvýznamnější světový veletrh spotřebního zboží. Veletrhy Christmasworld a Creativeworld nabízejí další zajímavé segmenty a širokou škálu nápadů, které jsou na náročném trhu pro inspiraci zákazníků nezbytné,” řekl.

Nejlepší hodnocení spokojenosti a mezinárodního dosahu
Velký mezinárodní dosah předčil všechna očekávání – 70 % návštěvníků přijelo ze zahraničí. Kromě Německa patřily k nejsilněji zastoupeným zemím Itálie, Francie, Nizozemsko, USA, Velká Británie, Španělsko, Turecko, Švýcarsko, Řecko a Polsko. „Je to gigantický veletrh a návštěvnost super mezinárodní – dokonce mnohem větší, než se očekávalo, a dokonce daleko více lidí než před pandemií v roce 2020. Absolutně nás převálcovali, to nikdo nečekal, a máme z toho velkou radost. Kombinace veletrhů Christmasworld, Ambiente a Creativeworld se ukazuje jako velmi šťastné řešení jak pro vystavovatele, tak pro nákupčí. Taková koncepce by se rozhodně měla zachovat,” zdůrazňuje Lars Adler, předseda představenstva EVL (European Lifestyle Association).

Na veletrhy se sjelo celé spektrum německého a mezinárodního obchodu. Kromě toho tato megaakce přilákala velkou skupinu významných mezinárodních zákazníků, jako jsou Amazon, Illums Bolighus, Galeries Lafayette, El Corte Ingles, KaDeWe, John Lewis, E. Leclerc, Marks & Spencer, Museum of Modern Art, Rinascente a Stapels. Zúčastnili se i významní distributoři hotelových a pohostinských produktů z celého světa a hotelové řetězce jako jsou Marriott International, Hilton Hotels & Resorts a Hyatt Hotels. Skutečnost, že odborná veřejnost považuje veletrhy Ambiente, Christmasworld a Creativeworld za svou novou platformu zaručující úspěch, potvrzuje i průzkum návštěvnosti společnosti Messe Frankfurt. Hodnocení spokojenosti je velmi vysoké a bezprostředně po veletrhu dosahuje 94 procent.

Zástupci DEHOGA Hessen, oblastní asociace pro Frankfurt nad Mohanem a okolí, také vyjádřili potěšení, že zahájení veletrhů spotřebního zboží Ambiente, Christmasworld a Creativeworld 2023 ve Frankfurtu nad Mohanem obrací situaci správným směrem. Pro restaurace a hotely je nesmírně důležité, aby Frankfurt v národním i mezinárodním kontextu posílil jako destinace pro segment turismu MICE (Meetings, incentives, conferences and exhibitions/jednání, pobídky, konference a výstavy) „Po krizových letech, která zasáhla zejména hotelnictví a gastronomii, je nesmírně důležité, aby veletrhy a kongresy služebními cestami opět podpořily cestovní ruch,” zdůrazňuje Robert Mangold, předseda sdružení DEHOGA Frankfurt. „Veletrhy jsou důležitým ekonomickým faktorem pro image města i pro celkovou strukturu všech subjektů profitujících z cestovního ruchu ve Frankfurtu i v regionu Porýní-Mohan.”

Nové nápady pro udržitelnou spotřebu
Obsáhlý doprovodný program, na kterém se podílelo velké množství špičkových mezinárodních řečníků a designérů, jako jsou Karim Rashid, Ross Lovegrove, Olivier Lapidus, Tassilo von Grolmann, ale také nadějné mladé talenty, ocenili návštěvníci i vystavovatelé jako cenný zdroj inspirace. Konkrétně zaměřené prezentace, přednášky, workshopy nebo komentované prohlídky stimulovaly výměnu informací a názorů na nejdůležitější metatémata, jako je udržitelnost, nový styl práce, design, životní styl, obchod budoucnosti a digitální rozšíření obchodu. Všechny formy obchodování tak získaly cílenou pozornost a přístup k řešením i praktické a proveditelné nápady.

Zvláštní pozornosti se těšila přehlídka Future of Work v nové sekci Ambiente Working, která představila individuální řešení pro moderní pracoviště, které se stále více prolíná s místy, kde se lidé scházejí a komunikují. Vznik co-workingových prostor jako nové formy kancelářského uspořádání odpovídá naléhavé potřebě flexibility a mobility. Návštěvníci na veletržních plochách k tomuto tématu našli řadu nabídek a podnětů. „Budoucnost práce není jen o praktických řešeních, ale i o způsobu myšlení, a zaznamenáváme proto velký zájem návštěvníků. V každé krizi lidé začnou přemýšlet jinak a oceňují nové nápady. Je to nesmírně zajímavá doba. Získali jsme nové zákazníky, kteří produkty, jako jsou ty naše, vlastně nehledali. Zájem projevuje i řada hotelů, které také začínají nabízet stále více co-workingových prostor. Vysoká návštěvnost přehlídky Future of Work naznačuje, že je to téma opravdu pro každého,” říká Diane Wendelová, generální ředitelka Country Living.

Téma udržitelnosti bylo na všech třech veletrzích s inovativními výrobky všudypřítomné – podle Zukunftsinstitutu je udržitelnost mezi spotřebiteli stále žádanější a stává se rozhodujícím kritériem při nákupu. „Více než 70 procent lidí na celém světě stále dává přednost nakupování v obchodech. Chtějí však nakupovat více lokálně, udržitelněji a chtějí u toho spolupracovat. Každá krize posílí odolnost, odvahu a kreativitu a změny přestavují pro majitele obchodů nové příležitosti a čerstvý potenciál. Zde je důležité včas nastavit správný kurs a podívat se na situaci očima spotřebitele,” vysvětluje futuroložka a odbornice na problematiku kamenných obchodů Theresa Schleicher ze Zukunftsinstitutu.

Digitální rozšíření umožňuje více než 80 000 kontaktů a rozšiřuje osobní zážitek z veletrhu
Pro inspiraci je rozhodující především fyzický zážitek z veletrhu, což se v roce 2023 jednoznačně potvrdilo. Neznamená to však, že není vhodné a vítané jej doplňovat i digitálně, a to jak před, tak i po veletrzích. Na online platformě Digital Extension se virtuálně pohybovalo celkem 80 242 účastníků, proběhlo přes 8 000 interakcí na síti, bylo odesláno přibližně 4 000 chatových zpráv a zhlédnuto přes 1 000 hodin obsahu.

Vystavovatelé a návštěvníci mohli až do 17. února 2023 prostřednictvím online platformy nadále navazovat kontakty a sledovat vybrané zajímavosti z veletrhů. Online komunikace umožňuje pokračovat v obchodování i po skončení veletrhu a nabízí možnost navazovat důležité obchodní kontakty i po uzavření bran veletržního areálu.

Pro navazování kontaktů, zadávání objednávek a informace jsou v průběhu roku k dispozici také online vyhledávač vystavovatelů, objednávková a obsahová platforma pro Home & Living nmedia.hub, znalostní platforma Conzoom Solutions, blog Ambiente a sociální sítě veletrhů Ambiente, Christmasworld a Creativeworld.

Veletrhy Ambiente, Christmasworld a Creativeworld se budou i nadále konat současně na frankfurtském výstavišti následovně:

  • Ambiente/Christmasworld: 26. až 30. ledna 2024
  • Creativeworld: 27. až 30. ledna 2024