Koleje brněnského dopravního podniku i město Brno samotné jsou od soboty 15. 6. bohatší o jeden český unikát: starobrněnský Šalina Pub, první šalinu, která neslouží jen k přepravě cestujících, ale i k jejich občerstvení a pobavení. Projekt, jehož kompletní uskutečnění zabralo téměř rok, v sobě propojuje dva
z řady brněnských fenoménů: Starobrno a tramvaj, které v Brně málokdo řekne jinak než šalina.

Tramvaj typu K2R s designem čela od architekta Kotase prošla speciálně navrženou přestavbou přímo
v dílnách Dopravního podniku města Brna. Práce na rekonstrukci vozidla trvaly necelé tři měsíce.
Od běžných tramvají se liší například tím, že druhé a čtvrté dveře jsou zaslepeny, vůz je dovybaven elektrickým zařízením, které umožňuje zapojení všech potřebných spotřebičů na střídavý proud (kávovar, chladnička, mikrovlnná trouba apod.).

Šalina Pub nabídne 38 míst k sezení a 17 míst ke stání. Interiér šaliny bude zdobit skutečný výčep a celá řada praktických vychytávek třeba v podobě speciálních držáků na pivo. Chybět nebude ani toaleta nebo vybavení audio a video systémem, WiFi a dalším zařízením pro mobilní restaurační provoz. Zvláštní jízdy budou určeny pro uzavřené skupiny v oblasti cestovního ruchu, pro reklamu a prezentace, ale i rodinné oslavy, promoce a další příležitosti. Ve zkušebním období budou postupně ověřeny různé typy jízd s cestujícími a ve zvláštním režimu budou odzkoušeny také prezentační víkendové jízdy pro širokou veřejnost.

Během provozu se cestující budou moci občerstvit třemi druhy piv z portfolia starobrněnského pivovaru. Na čepu budou Starobrno Tradiční, Starobrno Medium a Starobrno Ležák. Jako v žádné správné hospodě ani zde však nebudou chybět teplé nápoje, nealko sortiment i vybraná jídla v atraktivním cestovním balení.

„Správný Brňák jezdí šalinou a pije Starobrno. Jsme hrdí, že jsme s Dopravním podnikem města Brna zrealizovali krásný projekt, kde si nejen Brňané, ale i turisté mohou užít tyhle dva fenomény v jednom.
A ještě si přitom cestou po našem městě vychutnávat jeho krásy i pivo s pravým brněnským srdcem,“ okomentoval vypravení nové restaurační soupravy Petr Syřiště, marketingový šéf Starobrna.

Historie brněnské městské dopravy (zahájení provozu 1869), stejně jako historie pivovaru Starobrno (založení 1872), sahá až do 19. století. Obě společnosti se významně podílejí více než 140 let na vývoji města Brna a životě jeho obyvatel. V nejednom případě už v dlouhodobé historii obě společnosti spolupracovaly – třeba při přepravě a rozvozu piva v období koněspřežky nebo parní tramvaje.

„Všichni víme, že městská hromadná doprava v Brně je fenomén, proto je logické, že se Dopravní podnik města Brna s nadšením chopil této příležitosti. Projekt restaurační pivní tramvaje především považujeme za dobrý způsob popularizace MHD. Současně je to prezentace umu dělníků a techniků v ústředních dílnách DPMB. Jsem rád, že můžeme našim zákazníkům přinášet stále něco nového ať už v oblasti veřejné služby, či v oblasti zábavy,“ zhodnotil generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Restaurační pivní tramvaj po slavnostním „křtu“ 15. 6. 2013 při tradičním pořadu Dopravní nostalgie festivalu zábavy Brno – město uprostřed Evropy přechází z výrobního do asi tříměsíčního zkušebního provozu. Během letní sezony budou odzkoušeny s vybranými skupinami i objednateli komerčních zakázek veškeré provozní varianty. Na uskutečnění celého projektu restaurační tramvaje a jejího provozního systému se společně s DPMB a pivovarem Starobrno podílela také reklamní společnost
SNIP & CO, která bude obchodním i provozním koordinátorem pro zúčastněné smluvní partnery a komerční klienty – objednatele. Partneři technologického vybavení tramvaje jsou společnosti Pragoimex a DELIKOMAT.