S rezervacemi do restaurací jsou většinou potíže. Vyplývá to z průzkumu společnosti Bookio, která se specializuje na online rezervace do podniků. Jen 22 % hostů v průzkumu uvedlo, že jejich rezervace v posledním roce byly bez problémů. Celá polovina hostů rovněž není nadšená z faktu, že musí kvůli rezervaci zvednout telefon.

A není se čemu divit, nejčastější problémy totiž vznikají právě při telefonické rezervaci. Nejběžnější nepříjemností je skutečnost, že telefon v podniku nikdo nezvedá – v posledním roce se s tím setkalo 21 % hostů. Zkušenost 16 % respondentů ukazuje, že ani v případě, že telefon někdo zvedne, není vyhráno. V restauraci byl totiž při jejich telefonátů takový hluk, že se s obsluhou dalo jen těžko dorozumět. 15 % hostů personál zkomolil jméno a 11 % se stalo, že při jejich příchodu o rezervaci nikdo v podniku nevěděl.

Ne příliš dobrou zkušenost mají hosté i s e-mailovými rezervacemi – 11 % uvádí, že potvrzení rezervace trvalo podniku příliš dlouho, nebo dokonce vůbec nedorazilo. Jen 13 % respondentů současně uvádí, že e-mail je jejich ideálním způsobem rezervace. “Hosté obecně neradi čekají. Ať už na to, až někdo v podniku zvedne telefon, nebo na ruční potvrzení rezervace ze strany personálu,” dodává k tomu Igor Třeslín, zakladatel Bookia.

Mezi preferované způsoby rezervace patří mezi českými hosty telefonická rezervace, kterou označilo za ideální 46 % respondentů průzkumu. Rezervovat online bez nutnosti čekat na ruční potvrzení ze strany personálu by chtělo 41 % hostů. Nutnost telefonovat je ovšem mezi hosty poměrně kontroverzní. 51 % volání nevadí, ale 33 % telefonování obtěžuje a 16 % dokonce radši nerezervuje vůbec nebo pošle e-mail, než aby volalo.

Telefonáty ohledně rezervací znamenají relativně velkou zátěž i pro samotné podniky. “Denně zodpovíme okolo stovky rezervačních telefonátů, nejvíce hosté volají během obědové a večerní špičky,” popisuje Veronika Pekárková, provozní z vyhlášeného Café Imperial Zdeňka Pohlreicha.

Anketa vznikla ve spolupráci s Lunchtime.cz a odpovídalo 552 respondentů.

Redakce Gastro&Hotel