Monika Divišová je poradkyně pro výživu, wellness koučka a spoluzakladatelka centra Wellnessia. Sama na sobě si již v dětství potvrdila, že optimálně nastaveným jídelníčkem se lze zbavit zdravotních problémů. Již více než čtrnáct let tak provází klienty na cestě k vědomému stravování a nalezení takového jídelníčku, který podporuje zdraví, vitalitu i optimální váhu. Svým přístupem dokáže přirozeně nadchnout pro zdravé stravování, její rady a řešení jsou velmi praktické a reálné pro dlouhodobou změnu životního stylu. V dubnu 2015 (18. a 19.) Monika povede seminář Zdravá regulace váhy na Akademii léčivé výživy v Praze.

Kdy a proč jste se začala zajímat o výživu?

Měla jsem to štěstí, že můj špatný zdravotní stav motivoval rodiče k radikální změně stravování i celkové péči o zdraví už když mi byly 4 roky. Vyrostla jsem tedy v prostředí, kde se tělo přirozeně jídlem podporuje, vyživuje i léčí. Od malička jsem měla přístup k bylinkám, vitamínům i bio zelenině z babiččiny zahrádky. Věděla jsem, že při rýmě není dobré pít mléko a na spaní je meduňkový čaj. Později jsem si doplnila odborné vědomosti a dopověděla na otázky proč tomu tak je a bylo mi jasné, že chci tyto zapomenuté znalosti a přehlédnuté souvislosti předávat dál lidem, kteří mají také zájem podporovat zdraví ještě před tím, než o něj přijdou.

Co je vlastně zdravé hubnutí?

Mnoho lidí si pojem hubnutí spojuje hlavně s hladověním nebo s dietami. Já nahlížím na hubnutí v celostním pohledu. Životní styl, fyzická i psychická rovnováha, aktivní přístup k životu a láska ke svému tělu. Pokud jde o jídlo, je to trvalá a bezpečná úprava jídelníčku, která je udržitelná bez jo-jo efektů a trápení s dogmatickými dietami. Navíc, každý jsme jedinečný – svou tělesnou konstitucí, genetickou výbavou, životní náplní… takže neexistuje jeden univerzální recept na hubnutí aplikovatelný na každého člověka bez rozdílu. Proto tolik lidí zjišťuje, že dieta nebo doporučená strava, která tak báječně pomohla kamarádce, u mě například vůbec nezabírá. Dokonce je ověřeno, že některé diety nebo např. držení půstu jsou pro určité konstituční tipy lidí naprosto nevhodné, ba dokonce zdraví škodlivé. Z tohoto důvodu přistupuji ke každému klientovi individuálně a je pro mě důležité uvidět celý jeho obraz, včetně např. emočního rozpoložení. Při cestě k řešení hledáme především příčiny nerovnováhy v životě klienta, nikoli řešení vzniklých následků. To – mimo jiné – zaručuje již zmíněnou trvalou úpravu hmotnosti.