reklama

Roboti v hotelech konverzují s hosty

autor: | Čvc 26, 2018 | Nezařazené | 0 komentářů

Roboti Leo a Cleo mohou v chicagském hotelu EMC2 se 195 pokoji doručovat objednávky do pokojů a „představit“ se. Hotel je tematicky spojen s uměním a vědou a ani po osmi měsících od zavedení novinky se neobjevila jediná stížnost na robotické pracovníky. Naopak. Když jsou roboti příliš zaneprázdněni vyřizováním telefonických objednávek a hotel musí posílit služby lidským personálem, hosté vyjadřují nespokojenost.

Noví sluhové a baviči

Tři roky poté, co firma Savioke uvedla v Silicon Valley do služby svého prvního hotelového robota, umístila své stroje do 70 hotelů po celém světě. Devadesát centimetrů vysoký pohyblivý robotický sluha plní více úkolů než jen původně zamýšlené doplňování toaletních potřeb. Nyní je vnímán také jako plnohodnotný pomocník se schopností bavit lidi a konverzovat s nimi. Výrobci chtějí letos dodat do hotelů vyšší kategorie nejméně 100 robotů. Běžně rozvážejí drobné občerstvení a kávu, další typ odváží oblečení a boty k vyprání a vyčištění. Objevil se i sociální aspekt tohoto typu robotizace služeb. I ti roboti, kteří nemluví, reagují alespoň textem na obrazovce, pípáním, pískáním a otáčením se k těm, co je osloví. Hotely věnují pozornost i jejich jménům: v hotelu EMC2 se jmenují, jak bylo zmíněno, Cleo a Leo, v hotelu Renaissance v Las Vegas dostali jména Elvis a Priscilla. Převažuje názor, že podporují podnikání a probouzí zájem hostů. Přibývá robotů, kteří doručují drobné milé pozornosti, jako míčky, balonky a čokoládu.

Text: Michaela Šulcová Foto: Archiv