Problém s nepohodlnými telefonáty do restaurací vyřešil již před dvěma lety největší český gastronomický průvodce Restu.cz. Svým uživatelům radí, kam vyrazit na dobré jídlo. Zároveň jim ale nabízí úsporu času i nervů tím, že si mohou pomocí několika kliknutí rovnou rezervovat ve vybrané restauraci místo. A to přímo na webu nebo v nové aplikaci. Od června 2013 už Restu takto usadilo víc než 1,5 milionů hostů a do restaurací tak přineslo tržby vyšší než 300 milionů Kč. A právě těmito čísly teď Restu oslavilo 2. narozeniny.

Real-time rezervací je stále víc

Dlouhodobé usnadňování rezervací do restaurací, ale hlavně inspirace pro všechny, kdo milují kvalitní jídlo. Přesně tak se za dva roky vyprofiloval gastronomický průvodce Restu.cz. „Díky pečlivé práci našich vývojářů jsme proces rezervace velmi usnadnili a díky obchodnímu oddělení jsme rozšířili do bezmála 500 restaurací po celé ČR takzvané real-time rezervace,“ bilancuje uplynulý rok CEO Restu Pavel Suchánek s tím, že v těchto restauracích mají hosté místo potvrzeno okamžitě bez čekání. „Do konce roku 2015 chceme toto číslo vytáhnout na 2000 a úplně tak změnit zkušenost našich uživatelů s rezervováním do restaurací,“ dodal ještě.

Celkem mohou uživatelé Restu rezervovat místo do téměř 2800 restaurací. Kontakty, otevírací dobu a další údaje ale mohou na webu zjistit až u 22000 podniků, což z Restu dělá vůbec největší databázi pohostinských zařízení v ČR. „Celkem 49 % našich rezervovatelných restaurací se nachází v Praze, ale generují 68 % veškerých našich rezervací,“ prozradil o databázi Pavel Suchánek. Právě na rozšiřování nabízených restaurací, ale také na poskytování nejaktuálnějších informací bude Restu v dalším roce pracovat tak, aby uživatelé u každé z nich našli platné jídelní lístky, fotografie a recenze.

Recenze jako výborný marketingový nástroj

Kromě největší databáze podniků se Restu podařilo shromáždit na webu také největší počet ověřených recenzí od návštěvníků restaurací, aktuálně jich je 70 000. Ohodnotit podnik mohou lidé až po jeho návštěvě, do konce června ale Restu chystá v aplikaci zavedení takzvaných check-ins na základě GPS, díky kterým bude možné hodnotit restaurace i bez předchozí návštěvy. „Hosté tím získají mnohem lepší přehled o kvalitě restaurací po celé ČR, samotné podniky zase dostanou mnohem objemnější zpětnou vazbu, díky které budu schopné pružně reagovat na reakce jejich hostů,“ prozrazuje další plány Suchánek, a to včetně budoucího počtu 100 000 recenzí na konci tohoto roku.

Další velmi výrazné novinky se dočká rovněž aplikace Restu, která je dostupná pro systém iOS i Android, a sice platby kartou. „Hosté už nikdy nebudou muset čekat na číšníka, až se přijde zeptat, zda si přejí platit, a pak opět vyčkávat na účet,“ těší se Suchánek.

Restu zvyšuje restauracím počty hostů, ti zase tržby

Přes Restu přišlo v tuto chvíli do restaurace už 1,5 milionů hostů. Do konce roku plánuje společnost toto číslo zvednout až na dvojnásobek. „Ze zkušenosti již víme, že jeden návštěvník utratí při návštěvě podniku v průměru 200 Kč. Provozním a majitelům jsme tak do teď přinesli s Restu přes 300 milionů korun. I toto číslo by v prosinci 2015 mělo být dvojnásobné,“ plánuje Suchánek.

 

Redakce Gastro&Hotel