V loňském roce padl rekord v počtu návštěvníků Plzeňského Prazdroje. Celkem si prohlídkové trasy pivovarů Prazdroj a Gambrinus v Plzni, Pivovarského muzea a Plzeňského historického podzemí přišlo prohlédnout přes 270 tisíc návštěvníků, což je o 7 % více než o rok dříve. Mezi hosty z více než stovky států měli nejpočetnější zastoupeni Němci, Češi, návštěvníci z jihovýchodní Asie, Rusové a Francouzi. Přijeli ale i návštěvníci ze vzdálenějších zemí jako Madagaskar, Kongo či Zimbabwe.

Díky slávě plzeňského piva a dlouhodobě vysoké úrovni poskytovaných služeb patří pivovary společnosti Plzeňský Prazdroj mezi přední destinace industriálního cestovního ruchu v České republice.
V roce 2012 byl již tradičně největší zájem o návštěvu plzeňských pivovarů mezi turisty z Čech a Německa. Výrazně vzrostl počet návštěvníků z jihovýchodní Asie, především z Vietnamu, Tchaj-wanu a Indie. Stále větší množství turistů přijíždí z Číny, i díky „Čínskému certifikátu za kvalitní destinaci“, který obdržel Plzeňský Prazdroj v únoru 2012 jako první mimopražská destinace v ČR. Jde o mezinárodně uznávaný certifikát, který je důležitým znakem kvality pro čínské organizátory cestovního ruchu.
„O spokojenost návštěvníků se na našich prohlídkových trasách stará více než 90 profesionálních průvodců a zaměstnanců Návštěvnického centra Plzeňského Prazdroje. Výklad o výrobě, historii i současnosti plzeňských piv poskytují naši průvodci po celý rok minimálně v sedmi světových jazycích. Děláme vše pro to, aby od nás odjížděli spokojení návštěvníci, kteří budou dobrými ambasadory našich pivních značek po celém světě,“vysvětlil poslání Návštěvnického centra Tomáš Raboch, vedoucí oddělení cestovního ruchu v Plzeňském Prazdroji.

Návštěvnost zvyšují i doprovodné akce konané v pivovaru, jako je seriál koncertů pod názvem Léto v Prazdroji, pravidelné koncerty Lubomíra Brabce nebo oslava plzeňských piv Pilsner Fest. V roce 2012 přispěla k zájmu i řada výjimečných akcí pořádaných v pivovaru Prazdroj a Pivovarském muzeu u příležitosti oslav 170. výročí založení společnosti a uvaření první várky plzeňského ležáku.

Obchody a konferenční prostory

Nabídku služeb pro návštěvníky doplňuje i dárková prodejna nebo e-shop, který získává na popularitě. Stále větší množství propagačních předmětů se symboly Pilsner Urquell nebo Gambrinus právě jeho prostřednictvím putuje také do zahraničí.

V roce 2012 byl otevřen v Praze nový reprezentační a prodejní prostor „Pilsner Urquell Galerie – Experience shop“. Návštěvníci hlavního města si v těchto unikátních prostorách na pražské Kampě mohou nejen nakoupit prémiové reklamní předměty, ale také posedět u sklenice vynikajícího piva a seznámit se s legendou Pilsner Urquell prostřednictvím interaktivní expozice.
Úspěšný rok má za sebou také Konferenční a společenské centrum Secese v Plzni, ve kterém si oslavu, konferenci nebo jinou akci objednalo opět více firem i veřejnosti. Přímo v pivovaru tak proběhlo během roku 2012 několik set akcí. Od velkých kongresů a konferencí pro stovky účastníků po menší rodinné oslavy, svatby a další akce.