Skoro 40 procent zaměstnavatelů plánuje zavést stravenkový paušál, pokud finálně projde parlamentem v rámci daňového balíčku. Zbytek firem se zatím nerozhodl, nebo tuto možnost spíše nevyužije. Vyplývá to z výzkumu, který vznikl při uvedení české benefitní karty LemonPay na tuzemský trh. Celkem se ho zúčastnilo přes 300 zaměstnavatelů. „Je evidentní, že zavedení paušálu naruší současný byznys nadnárodních stravenkových firem a dojde k transformaci trhu. Jako český startup zatím sbíráme od domácích firem velmi pozitivní reakce,“ prohlásil Petr Skoč, obchodní ředitel LemonPay.

Díky zavedení stravenkového paušálu se mohou zaměstnavatelé rozhodnout, zda dají svým zaměstnancům stravenky, nebo peníze ve stejné hodnotě. Firmy by částku mohly od roku 2021 dostávat vyúčtovanou samostatně, protože by neměla na rozdíl od mzdy podléhat povinným odvodům a daním. Mnoho zaměstnavatelů v současné době vyčkává, zda navržený paušál projde poslaneckou sněmovnou, zatím byl schválený v prvním čtení.

Podle našeho výzkumu plánuje 39 procent firem zavést stravenkový paušál v prvním čtvrtletí příštího roku,“ tvrdil Petr Skoč, podle kterého by schválení tohoto navrženého zákona znamenalo velký průlom. „V minulosti změny znamenaly pouze jiný design elektronické karty, barvu stravenek nebo nižší provize ze strany poskytovatele. Princip zůstal ale stejný. Zaměstnanci byli nadále omezováni partnerskou sítí, expirací prostředků nebo denním limitem na stravenky. To nám přijde pro 21. století opravdu málo.“

I kvůli tomu vznikla zcela nová benefitní karta pro zaměstnance LemonPay, která nepotřebuje žádnou akceptační síť a neškrtí ji denní limit nebo časové omezení prostředků. „Nabízíme alternativu k současným dodavatelům a firmám se to líbí. Oněch 61 procent zaměstnavatelů, kteří se ještě nerozhodli zavést stravenkový paušál nebo o něm ani neuvažují, jsou z našeho řešení velmi pozitivně překvapení,“ vysvětlil obchodní ředitel Petr Skoč, který ve stravenkovém byznyse působí přes deset let.

Novou kartu LemonPay je možné používat například při placení za zdravotní péči, sport, kulturu, cestování, ale také na online nákupy a mnoho dalšího. Kombinuje v sobě stravenky, benefity a další peněženky. „Nabízíme moderní řešení, které se nejvíce přibližuje stravenkovému paušálu. Jsou společnosti, které nebudou chtít státní příspěvky na stravenky posílat zaměstnancům rovnou na účet. Budou si chtít pohlídat, aby zaměstnanci prostředky nevyužívali například na hazard, ale hlavně na stravování a dále třeba na volnočasové aktivity v podobě sportu, zdraví atd. Jsme přesvědčeni, že zaměstnavatel v takové případě sáhne po naší kartě,“ tvrdil Petr Skoč.

Redakce Gastro&Hotel