Ohrožení pracovních míst nemusí působit jen robotizace v průmyslu. Na barmany již delší dobu dotírají kromě všelijakých slush-machines i lahvované koktejly.

Koktejly z lahve berou trh útokem

Společnost Beam Suntory se např. spojila s výrobcem Ready-to-Drink(s) a představila – zatím jen ve Spojených státech – půl tuctu nápojů. Jejich výčet naznačuje oblibu určitých titulů: Aviation, Cosmopolitan, Jalapeño Pineapple Margarita, Mai Tai, Margarita a Old Fashioned. Českého čtenáře by mohl zarazit Aviation (donedávna zapomenutý koktejl zaprášených kabaretů, dnes ikona hypper publika, připravená z ginu, citronové šťávy, maraskina a případně se střikem Parfait d´Amour). Stejným směrem kráčí od loňska i společnost Cocktail Artist. Ta nyní představila sadu přísad (např. Triple Sec Syrup a Blue Curaçao Syrup) a RTD značně osobitým způsobem. Na každé láhvi je portrét známého barového odborníka (mužů a žen půl napůl) včetně spoluzakladatele Muzea amerického koktejlu Chrise McMillana.

Text: Alex Mikšovic Foto: archiv

Redakce Gastro&Hotel