Zájem o italské Prosecco mezi spotřebiteli stoupá, a to nejen celosvětově, ale i v Česku. V roce 2019 se podle údajů sdružení výrobců Prosecca – DOC Consortium – Valori Italia na český trh dovezlo víc než 5,5 milionu lahví. Jeho spotřeba tak v porovnání s rokem 2018 vzrostla o 26 %.

Zájem o Prosecco v tuzemsku stoupá od roku 2016. V tomto roce se prodalo 2,5 milionu lahví. Během tří let se jeho prodeje zdvojnásobily a vyšplhaly na rekordních 5,5 milionu lahví. Díky tomuto výsledku se Česká republika řadí celosvětově na 13. příčku zemí dovážejících Prosecco.

Značka Mionetto, kterou na českém trhu distribuuje společnost BOHEMIA SEKT, se rovněž těší stále větší oblibě. „Prodeje Prosecca Mionetto v posledních dvou letech narostly o 76 %, což je i z pohledu celoevropského trhu skvělý úspěch. Z hlediska kategorií roste jak Prosecco Frizzante, tak i Spumante. Z hlediska celkových preferencí ale spotřebitelé výrazně upřednostňují Frizzante, tedy perlivé víno,” komentuje nárůst prodeje Marek Žižkovský, manažer značky Mionetto pro Českou republiku.

Zájem neklesá ani letos

Prodeje italského šumivého a perlivého vína v Česku za první měsíce letošního roku byly znovu vyšší, než ve stejném období v roce 2019. A to bez ohledu na situaci spojenou s koronavirem. Podle aktuálních dat výzkumné společnosti Nielsen, která sleduje maloobchodní síť s obchody nad 400 m2, se prodeje mezi únorem a červnem ve srovnání s rokem 2019 zvýšily objemově o 19,5 %.

Z rostoucí popularity Prosecca těží nejen jeho producenti, ale i celý segment šumivých vín. „Lidé výrazně častěji pijí šumivá vína i při neformálních příležitostech. To přispívá k rozvoji celé kategorie včetně sektů. Tento trend přispěl i k velmi zajímavým prodejům naší letošní novinky Bohemia Sekt Ice podávané do velkých vinných sklenek na ledu,“ říká marketingový ředitel společnosti BOHEMIA SEKT Martin Fousek.

Prosecco je italské šumivé a perlivé víno z hroznů odrůdy Glera, charakteristické svou oblastí výroby. Mohou jej vyrábět pouze vinaři v severní Itálii v oblasti Veneto a Friuli Venezia Giulia. Jejich produkce se stala chloubou regionu a proslula po celém světě. Prosecco se díky své popularitě zapsalo také do kalendáře. Mezinárodní den Prosecca připadá na 13. srpna.

Redakce Gastro&Hotel