Pivovar Bernard spustil projekt, který restauratérům a hospodským pomáhá čepovat perfektní pivo. A vyhnout se chybám, které mohou odhánět zákazníky.

Sládek pivo vaří, hostinský ho dělá, praví staré rčení. Pivovar může uvařit skvělé pivo, ale zákazníci mohou v půllitru najít nepříjemné zklamání. Příčiny jsou různé od zanedbané hygieny výčepu přes špatné chlazení až po nesprávné čepování. „V jedné restauraci jsem si dal naše pivo. Nebylo úplně v pořádku. Napadlo mě, že potřebujeme dát zákazníkům možnost nám v reálném čase sdělit, jak jim naše pivo chutná. Přál jsem si, aby výčepní věděl, jak na to, aby pivo bylo perfektní a vraceli se mu zákazníci,“ popisuje ideu Stanislav Bernard, spolumajitel Rodinného pivovaru Bernard.

Jak Vám dnes chutná Bernard

Bernard si zakládá na vysoké kvalitě piva, které se čepuje ve čtyřech tisícovkách restaurací, hospod a barů. Všechny podniky přizval ke spolupráci na projektu „Jak Vám dnes chutná Bernard“, který je komunikačním mostem mezi zákazníky, provozovateli a pivovarem. „Lidé se přes QR kód na táccích mohou připojit do webového rozhraní a ohodnotit kvalitu piva ve své hospodě 1 až 5 hvězdičkami. Když dají 3 hvězdičky a méně, jsou požádáni o komentář, co je s pivem špatně, třeba jestli není dost studené či nedrží pěna,“ vysvětluje obchodní ředitel Zdeněk Šípek. Hodnocení není veřejné, míří do pivovaru, kde se ohlasy vyhodnocují. „Při nízkém počtu hvězdiček někdo z nás co nejrychleji vyráží do daného podniku, najde příčinu problému a poradí řešení. Cílem je nabídnout maximální pomoc gastronomům, aby měli co nejlepší pivo, spokojené zákazníky a tím konkurenční výhodu.“

Stovky hodnocení každý den

Zájem provozovatelů o zapojení do projektu je podle Zdenka Šípka nad očekávání veliký, zapojila se drtivá většina podniků. „Každý den chodí stovky ohlasů. Průměrné hodnocení kvality našeho piva je 4,9 hvězdiček, což nám ukazuje, že zákazníci jsou většinou spokojeni. A tam, kde jim pivo nechutná, se to s provozovatelem snažíme napravit,“ poukazuje. To však není jediná podpora, kterou Bernard restauratérům a hospodským nabízí. Spustil i poradenský web, který nemá v ČR obdoby. Obsahuje komplexní informace o správném pečování o kvalitu piva – od péče o výčep přes sanitaci a návody na řešení problémů po rady pro nejlepší čepování piva i různé tipy a triky.

Návod jak se vyhnout chybám

Bernardův web není pro veřejnost, ale pro provozovatele, výčepní a personál restaurací a hospod. „Připravili jsme samolepky s QR kódem, které mohou nalepit na vnitřní stranu výčepního stojanu a když nastane problém, mohou na našem webu najít řešení,“ říká Zdeněk Šípek. Kromě stručných a výstižných textů nabízí desítky videí, s jejichž pomocí lze i zaškolovat nové zaměstnance. „Dnes je v gastronomii obrovský problém s personálem, mnoho kvalitních lidí za covidu změnilo profesi a pivo čepují i lidé, kteří nejsou vyškoleni. Proto pivo někdy není dobré,“ dodává. Pivovar Bernard svým projektem nabízí restauratérům a hospodským návod, jak se vyhnout chybám a čepovat skutečně perfektní pivo…