Tržby za;prodej biopotravin ve Velké Británii pravděpodobně porostou díky mladé generaci spotřebitelů, kteří vyrůstali sledováním televizní show kuchaře Jamieho Olivera a jemu podobným.

Z nového výzkumu provedeného IGD ShopperTrack vyplývá, že u zákazníků do 35 let, „takzvané generace Jamie,“ je 2krát větší pravděpodobnost nákupu biopotravin než u zákazníků nad 35 let. Nejen že „generace Jamie“ s;největší pravděpodobností vaří z;čerstvých surovin na místo polotovarů, je také ochotná své etické názory a preference vyjádřit svoji peněženkou.

IGD zjistila, že v;následujících 12 měsících 26 procent Britů do 35 let bude nakupovat víc biopotravin, zatímco u zákazníků nad 35 let je to jen 13 procent. Co se týká vnímání poselství trvalé udržitelnosti, 43 procent zákazníků do 35 let tvrdí, že vaří ze zbytků na rozdíl od 30 procent zákazníků nad 35 let.

Generální ředitelka společnosti IGd Joanne Denney-Finch uvedla: „Toto je senzační zpráva pro celý potravinářský řetězec ve Velké Británii. Za posledních 20 let jsme byli svědky revoluce ve stravování a to díky sledování pořadů nejlepších britských kuchařů jako Jamie Oliver, Nigell Lawson nebo Gordon Ramsay. Mladí zákazníci mají větší zájem o etické i environmentální otázky a o dobrou pohodu hospodářských zvířat. Při výběru supermarketu dbají na to, aby daný obchod bral v;potaz ekologii a trvalou udržitelnost.“

Zdroj: IGD a Bio-Info