Distribuční společnost Premier Wines & Spirits přibrala do svého portfolia jedno z nejoceňovanějších šampaňských vín světa Piper-Heidsieck. Jde tak o další významný šampaňský dům, který firma zařadila do svého sortimentu. „Piper- Heidsieck je aktivní, komerční značka s dávnou historií, která má ve světě velké jméno. V Česku teprve čeká na objevení u široké veřejnosti, ale její potenciál na našem trhu je veliký. Do třech let chceme být druhou  nejprodávanější značkou šampaňského u nás. Cílíme tedy na restaurační provozy i na kamenné prodejny a řetězce,“ říká Martin Nejedlý spolumajitel společnosti Premier Wines & Spirits, která přebrala distribuci šampaňských Piper-Heidsieck pro český a slovenský trh.

Spolu s Piper-Heidsieck firma přebírá i znalci vyhledávanou značku Charles-Heidsieck, jejíž šampaňská jsou považována za jedny z nejlepších na světe. „Charles-Heidsieck je bezesporu ikonickým šampaňským té nejvyšší kvality. Každý milovník vína touží mít alespoň jednu lahev ve svém vinném baru. Osobně jsem rád, že jsme značku získali i s ohledem na početnou skupinu našich klientů, kteří exkluzivní vína vyhledávají, “ dodává Nejedlý. Jde tedy o dvě lukrativní značky, přičemž každá z nich má velký potenciál si v Česku najít své příznivce.

Historie šampaňského domu Piper-Heidsieck sahá až do roku 1785, kdy se Florens-Louis Heidsieck, syn protestantského pastora z Vestfálska, jenž se usadil v oblasti Champagne, rozhodl vyrobit skvělé šumivé víno „hodné královny“, tehdy pod značkou Heidsieck & Cie. Velmi rychle si svým výrazným šampaňským získal popularitu i mimo region. Až v devatenáctém století přešlo vlastnictví vinařství i do rukou rodiny Piper a v roce 1938 se značka přejmenovala na dnešní Piper-Heidsieck.

Od svého vzniku je šampaňský dům známý i svou aktivní podporou světových uměleckých projektů a módních domů. „Piper-Heidsieck dlouhodobě spolupracuje s módní značkou Jean-Paul Gaultier, která kreativně oblékla i jednu z lahví. Od roku 1933, kdy bylo šampaňské prvně použito ve filmu s Laurelem a Hardym,  se spojuje i se světem filmu, zejména pak s festivalem v Cannes,“ upozorňuje Nejedlý. Piper-Heidsieck bylo i nejoblíbenějším šampaňským legendární herečky Marilyn Monroe, která kdysi prohlásila, že spát chodí s kapkou Chanel n°5 a probouzí se se sklenkou šampaňského Piper-Heidsieck.

Přelomový rok pro Piper-Heidsieck byl 1994, kdy do vinařství nastoupil Régis Camus. Jeho postupné zkvalitňování výrobních procesů a inovace v pěstování a zrání vína, vyneslo vinařství status nejvíce oceňovaného šampaňského domu světa. Régis Camus byl již osmkrát titulován prestižní cenou International Wine Challenge jako vinař roku. Jeho předchůdce, Daniel Thibault, je pak šesti-násobný držitel tohoto ocenění. Pro Piper-Heidsieck to tak znamená již 14 titulů. „Jistě nejlepším počinem vinařství je Cuvée de prestige Rare. Jde o skvělé komplexní víno, které má unikátně jemné perlení. Šampaňské dostalo v hodnocení wine spectator 97 bodů, a řadí se tak mezi absolutní špičku mezi šumivými víny,“ popisuje Nejedlý.

Piper-Heidsieck Brut

Základní šampaňské tohoto vinařství patří mezi jedno z nejoceňovanějších šampaňských na světě. Jde o příjemně suché, plné šumivé víno s lehkou, svěží a ovocnou chutí a silným aroma. Vyrábí se z kombinace odrůd Chardonnay, Pinot Noir a Pinot Meunier. Cena 999 Kč. www.1er.cz

Piper-Heidsieck Rare Brut 2002

To nejlepší z vinařství Piper-Heidsieck. Prestižní cuvée Champagne Rare se vyrábí vždy z těch nejlepších hroznů a jen v mimořádně vydařených letech. Od roku 1976 se tak stalo pouze osmkrát a to v letech 1979, 1985, 1988, 1990, 1998 1999 a 2002. Jedná se o komplexní šampaňské s vůní švestek, hub a koření, které ohromí elegantním a hedvábným perlením, za nímž najdete krásné strukturované víno s velmi dlouhou dochutí. Cena 4 295 Kč. www.1er.cz

Redakce Gastro&Hotel