Každé ubytovací zařízení se musí dnes a denně vyrovnat s náporem špinavého prádla, která proudí z pokojů nebo restaurace. I prádlo ve wellness zóně musí být každý den nejen bělostně čisté, ale i čistotou vonící. Pokud je to efektivní, praní sušení a žehlení lze nakoupit jako službu.

Jak se vyhnout velké investici?

Když si člověk uvědomí, kolik je potřeba investovat do vybudování domácí prádelny, je zřejmé, že častou otázkou, kterou si investoři kladou je: Proč si službu nenakoupit? Když se někdo věnuje praní profesionálně, měl by mít větší objemy, nižší náklady a efektivnost, když k tomu přidá rozumnou logistiku, zdá se, že pro mnoho ubytovacích zařízení by to mohla být dobrá volba. Na druhou stranu je potřeba si uvědomit úskalí stále populárnějšího outsourcingu a je potřeba vzít v úvahu mnoho aspektů:

  • Vzdálenost – resp. zda transport prádla službu významně neprodražuje?
  • Jaké chemikálie se v prádelně používají?
  • Zda s textilem bude nakládáno obezřetně?
  • Zda je možné zpětně vysledovat, jakými pracími cykly prádlo prošlo?
  • Jaká je garance kapacity?
  • Reference

A samozřejmě je potřeba udělat důkladnou finanční analýzu celého projektu. To, zda se vyplatí službu nakoupit není jednoduché vyhodnotit, ale rozhodnutí musí nakonec vždy udělat zodpovědný manažer.

Nejpokročilejším stupněm outsourcingu v oblasti praní je leasing prádla. Tady už nejde jen o to, že si hotel nechává prát vlastní prádlo v externí prádelně, ale o vztah na bázi operativního leasingu – hotel nemá své vlastní prádlo, prádlo je v majetku prádelenské společnosti a veškerá starost o něj je na jejích bedrech. Klient za něj ale obvykle neplatí nějakou fixní měsíční částku, platí jen za vyprané kusy, které mu dodavatel vrátí zpět.

 

Text i foto: redakce

Redakce Gastro&Hotel