O Českou biopotravinu roku 2011 soutěží 58 výrobků

autor: | Úno 6, 2012 | Novinky z Gastronomie

Do prestižní soutěže v oboru biopotravin „Česká biopotravina roku 2011“, jež byla vloni vyhlášena již po desáté, nominovalo 21 výrobců biopotravin celkem 58 výrobků v 6 kategoriích. ;Soutěž „Česká biopotravina roku“ má za cíl podporovat vynikající kvalitu v celém dodavatelském řetězci oboru biopotravin a zviditelnit nejkvalitnější biopotraviny vyráběné v České republice. Každoročně ji vyhlašuje Potravinářská komora České republiky společně s PRO-BIO Svazem ekologických zemědělců.

Kromě hlavní ceny budou také vyhlášeni vítězové jednotlivých produktových kategorií. Nejvíce obsazenou kategorií je tentokrát kategorie mlýnské a pekárenské výrobky. Porotci budou vybírat z celkem 12 výrobků od pěti výrobců biopečiva: BEAS, Jan Zeman – Biopekárna Zemanka, Statek Tilia, EKOPRODUKT a PRO-BIO, obchodní společnost.
Opět kvalitně obsazenou je kategorie mléko a mléčné výrobky, do ní nominovaly Mlékárna Valašské Meziříčí, Horský statek Abertamy a Polabské mlékárny celkem 5 výrobků.
Kategorie nápoje má letos jen dvě nominace a to dva druhy vinných moštů od Pavla Bindera.
Kategorii výrobky z ovoce a zeleniny naplnili svými ovocnými džemy Dobromila Komárková a Statek Tilia.
Do kategorie biovýrobky pro gastronomii nominovaly společnosti Lakšmanna, PRO-BIO, obchodní společnost a Radomír Burša celkem čtyři výrobky.
Samostatnou kategorií je kategorie vína z ekologických hroznů. Poprvé se v této kategorii soutěžilo v roce 2010 a zájem vinařů byl veliký. Ovšem ročník 2011 zaznamenal nový rekord. Osm ekologických vinařů, o dva více než v předchozím ročníku, nominovalo 33 vín (v roce 2010 18 vín). O vítězství v této kategorii budou soutěžit vína z vinařství Gotberg, Vinselekt Michlovský, Veritas, Vinařství Barabáš, Pavel Binder, Bohemia Canopus, Víno Marcinčák a Vinné sklepy Kutná hora.

Porotci vybírají vítěze na svém zasedání na začátku února. Přihlášené výrobky jsou hodnoceny podle kritérií, odrážející nejen chuť, způsob zpracování a výroby a použité suroviny, ale také celkový koncept výrobku, od výhod pro zákazníky, obal, přes celkový vzhled až po použitý marketingový mix. Hodnotící kritéria soutěže také slouží k informování, inspiraci a jako měřítko pro začínající i stávající výrobce biopotravin.
Zdroj: Bio-info