Jakých chyb se dopouštějí investoři při projektování profi kuchyní?

 Existuje kategorie zákazníků, u kterých je velký tlak na co nejnižší cenu na úkor kvality a optimálního řešení. Jedná se ale o chybu, která se investorovi vrátí časem v podobě servisu a dalších problémů během provozu. Přitom kuchyňský provoz je srdcem restauračních a hotelových prostor. Existuje ale bohužel názor, na který často narážíme – co je za zdí a není viditelné pro zákazníka, není tak důležité.

Měl by u projektu kuchyně být také kuchař?

Pokud se jedná o malé restaurační kuchyně, tak jsem zastáncem oponentury kuchařem, který má nejlepší představu o fungovaní provozu – kuchyně, kterou si připravuje tak říkajíc „šitou pro sebe“. Samozřejmě že je ale potřeba hledat ve finálním řešení oboustranný profesionální kompromis. Co se týká vysokokapacitních kuchyní, jaké jsou v nemocnicích, kantýnách, školách, tak tam komunikujeme projekt se zákazníkem – investorem bez oponentury kuchaře. Tady se jedná o navrhování a implementování vysokokapacitních zařízení do projektu na základě našich praktických zkušeností a výpočtů.

Díky dobré ekonomické situaci stoupá počet nově otevíraných restauraci. Vidíte změnu v přístupu k návrhu kuchyní?

Ano, určitě. Přicházejí nové trendy, zákazníci více cestují a získávají vlastní zkušenosti z návštěv restaurací v zahraničí, je větší poptávka po otevřených kuchyních, kde se dokončují pokrmy před hosty nebo na speciálních grilech. Také je větší poptávka po jednodušším řešení kuchyní, samozřejmě s ohledem na splnění všech hygienických požadavků. Majitelé restaurací se více soustřeďují na menší objem jídel nabízených v jídelním lístku, postavených hlavně na sezonních a lokálních produktech. Přichází více požadavků na estetické řešení kuchyní, na jiné materiály pracovních desek v otevřených kuchyních a vůbec na atypické řešení kuchyňských provozů.

Redakce Gastro&Hotel