Německá národní agentura pro cestovní ruch oznámila, že pobyt turistů ze Spojeného království s noclehy se letos v lednu ve srovnání se stejným měsícem minulého roku zvýšil o 7,9 %. Britové tak s 326 836 noclehy obsadili druhé místo na světě mezi nejdůležitějšími zdrojovými trhy pro Německo, před USA, Švýcarskem, Itálií a Francií. Irsko v Německu také v lednu úspěšně zabodovalo celkovým počtem 37 742 noclehů, což představuje nárůst o 14,1 % oproti loňskému roku.

Překvapivě německá gastronomie je tahákem

Jedním z největších současných trendů cestovního ruchu v Německu jsou cesty za gastronomií. Německo má více než 300 restaurací s jednou nebo více michelinskými hvězdami a gastronomie přispívá k jeho ekonomice 6,7 miliardy eur ročně. Svůj význam má i cenově dostupná nabídka v menších, regionálních a rodinných restauracích, které se nacházejí po celé zemi. Německé jídlo je podle zmíněné agentury rozmanité, kosmopolitní a nabízí něco pro všechny chutě. Navíc tamní restaurace a živé potravinářské trhy procházejí vzrušujícím obdobím inovativních nápadů.

 

Text: Michaela Šulcová Foto: Archiv

 

Redakce Gastro&Hotel