fbpx
Domů » Nezařazené » Rohlik.cz zavedl „bezplastovou uličku“, jako první supermarket v Česku

Rohlik.cz zavedl „bezplastovou uličku“, jako první supermarket v Česku

Svět se potýká s hromadícím se množstvím plastového odpadu, jehož produkce dramaticky stoupá. Stále více řetězců a supermarketů po celém světě se proto zavazuje vyřadit z prodeje jednorázové plastové výrobky jako jsou příbory, talíře či brčka. Mezi prvními u nás bude Rohlik.cz, který se všech jednorázových plastových výrobků zbaví již do konce roku 2018. Ale to zdaleka není všechno.

„Rozhodli jsme se jít ještě dál, a stejně jako ty nejprogresivnější ze světových řetězců a supermarketů jsme zavedli takzvanou ‚bezplastovou uličku‘. To znamená, že si naši zákazníci, pro něž je ekologie stejně zásadním tématem jako pro nás, mohou během nákupu jedním kliknutím zapnout filtr „bez plastového obalu“. Ten jim vybere pouze produkty, které nejsou baleny do plastů,“ říká zakladatel Rohlik.cz Tomáš Čupr. A dodává, že tato služba byla spuštěna již v poslední srpnový den.

„Ekologie je pro nás zcela zásadní téma,“ říká Tomáš Čupr

Rohlik.cz je dlouhodobě firmou, pro níž je ekologická zodpovědnost jednou z priorit. Svůj sortiment proto největší český online supermarket také aktuálně rozšiřuje o dřevěné a papírové kelímky, tácky či příbory, jimiž nahrazuje ty plastové, které v jeho nabídce zůstanou pouze do vyprodání zásob. Do prodeje zavádí též rozložitelné sáčky a pytle na odpadky či ekologicky rozložitelné dětské pleny
a drogerii ve 100% recyklovaných obalech.

V současné době pouze přibližně 6 % všech obalů použitých v Evropě připadá na recyklovatelné plasty. Rohlik.cz proto již delší dobu experimentuje s ekologicky rozložitelnými obaly. A například své šunky Rohlik.cz Vinohradská šunka nejvyšší jakosti a Rohlik.cz Krůtí šunka nejvyšší jakosti balí výhradně do obalů z ekologického FSC (Forest Stewardship Council) papíru, za jehož větší používání se zasazuje i organizace Greenpeace.

Již dlouhodobě pak Rohlik.cz veškeré nákupy svým zákazníkům doručuje v taškách z FSC papíru. Přitom se navíc snaží snižovat jejich množství v oběhu a zákazníkům nabízí i jejich následný odvoz a recyklaci. „V některých ohledech jsme však limitováni i stávajícími předpisy, které stanovují, že určité typy produktů musí být do tašek baleny odděleně. Proto často nemůžeme nákup přivést pouze v jedné tašce,i když by se do ní třeba vešel. Legislativa nám to nedovoluje,“ vysvětluje dále Tomáš Čupr.

Text: Relative PR & Consultancy, Foto: Archiv