Nejlepší dárek pro ženu: Pivo. Ukazují data Prazdroje

autor: | Bře 9, 2021 | Gastro & Drinks | 0 komentářů

Jaký je ten nejlepší dárek pro ženu k pondělnímu svátku? Místo květiny ji možná víc zaujme pivo. Ženy ho mají totiž stále raději, jak potvrzují průzkumy, které si zadal Plzeňský Prazdroj. Nejvíce u nich roste na popularitě pivo nealkoholické. Ale nejen to, ženy rády objevují nové pivní styly a mnohé se považují za znalkyně. Trend se dokonce přenáší i do zvýšeného zájmu o tradičně „mužské“ obory pivovarnictví na vysokých a středních školách.

Popularita piv u žen roste – 61 procent tvrdí, že jim pivo chutná (to je jen o 13 procent méně než u mužů) a rozdíl mezi oběma pohlavími se v posledních letech navíc stále snižuje. Za poslední čtyři roky se také zdvojnásobil počet žen, které se považují za pivní expertky. A rostoucí obliba piva mezi ženami se přelévá i do jejich zvýšeného zájmu o tradičně mužské obory spojené s výrobou piva. Z pivovarnických středních a vysokých škol Prazdroj v posledních letech přijímá téměř polovinu absolventek. „S náborem talentovaných žen nám pomáhá i dlouhodobá spolupráce s potravinářskými fakultami a speciální tréninkové programy a stáže, které pro studenty a studentky máme. Řada z nich u nás pak zůstává i po absolutoriu. A pro všechny nabízíme možnost sladit pracovní a rodinný život,“ vysvětluje situaci Ivana Pavlíčková, manažerka pro řízení talentů Plzeňského Prazdroje. Celkem nyní v Prazdroji pracuje třetina žen, stejné zastoupení mají i ve středním managementu a vedoucích pozicích. Cílem Prazdroje je tento podíl přirozeně zvyšovat a dosáhnout třetinového zastoupení žen do roku 2030 i na nejvyšších manažerských pozicích.

Ve spotřebě se výrazně u žen v poslední době prosazují piva nealkoholická, zejména ochucená. Minimálně jednou týdně si je dopřeje 29 procent žen, o 11 procent více než v roce 2016, jak ukazuje průzkum společnosti Kantar pro Plzeňský Prazdroj. Ten patří mezi největší popularizátory nealkoholických piv v Česku. „Zájem o náš nealkoholický Birell, zvláště o jeho ochucené varianty, každoročně roste. Loni jsme představili čtyři nové příchutě a zaznamenali jsme nový prodejní rekord. A i díky rostoucí poptávce žen se zaměřujeme na čepované varianty. Bylo to vidět i loni, kdy i přes několikaměsíční uzavření hospod a restaurací se zvýšil prodej čepovaného Birellu Pomelo Grep o 5 procent a počet provozoven, které jej během letní sezóny nabízely, se zvedl dokonce o 16,5 procenta,“ říká Pavlína Kalousová, ředitelka firemních vztahů a komunikace Plzeňského Prazdroje. Kromě nealkoholických piv ženy preferují při výběru piva ležáky, ale roste zájem také o tmavá piva či pivní speciály.

Ženy si podle průzkumu ppm factum pivo mnohem raději dopřejí v restauracích a hospodách než doma. Mohou si totiž u něj pohovořit s přáteli. V tom se shodují s muži. Rozdílná jsou ale jejich kritéria při výběru podniku. U mužů podle dat Kantaru rozhoduje například teplota piva nebo správná míra. Ženy mají priority poskládané jinak: vede u nich vstřícnost personálu, čistota a útulnost interiéru a toalet nebo rychlost obsluhy. Na to, aby prostředí hospod bylo útulné a ženy se v něm cítily dobře, dává Prazdroj velký důraz. „Každoročně investujeme nejen do výčepních zařízení a vybavení restaurací, ale i do úprav jejich interiérů. Loni jsme vyčlenili desítky milionů korun na vybavení zahrádek a letos to plánujeme zopakovat. Samozřejmě, až to situace umožní a hospody se znovu otevřou. Také jsme rozjeli ve spolupráci s architekty a hospodskými projekt na úpravy fasád a exteriérů provozoven. Odebíráme nadbytečné reklamy, děláme přehlednější značení, odstraňujeme polepy z oken, aby bylo vidět dovnitř, což preferuje většina hostů. Snažíme se tak spolu s hospodskými jejich podniky zútulnit uvnitř i zvenku, a to nejen pro ženy. A podle našich dat to funguje,“ vysvětluje Pavlína Kalousová. Investice se Prazdroji vrací i tím, že ženy dokáží v útulném prostředí strávit u piva více času než muži. To potvrzuje i průzkum Kantaru: žena, která si jde do hospody popovídat a na pivo, tam stráví v průměru o 25 minut více času než muž.

 

Průzkum Kantar Q4/2020, 600 respondentů, 54 procent mužů, 46 procent žen
Pět nejdůležitějších faktorů pro návštěvu hospůdky
pořadí muži ženy
1. řádné vychlazení piva vstřícný personál
2. správná míra piva čistota toalet
3. vstřícný personál rychlost obsluhy
4. kvalita/cena útulnost interiéru
5. správné čepování/sycení správná míra piva
Jaká piva pijete alespoň 1 x týdně?  – pouze ženy
rok 2016 2020
světlá piva 33% 34%
tmavá piva 10% 16%
speciální piva 7% 13%
nealko piva bez příchutě 16% 24%
ochucená nealko piva 18% 29%
 Kolik času strávíte v průměru s přáteli v pivnici/hospůdce (na 1 návštěvu)?
muži 168 min
ženy 192 min
Jaký je Váš vztah k pivu, pokud jej pijete?
muži 2016 muži 2020 ženy 2016 ženy 2020
Jsem pivní fanoušek. Mám opradu rád/a piva, rozumím jim a rád/a piji ta dobrá. 14% 17% 4% 8%
Mám rád/a pivo, nejdůležitější pro mě jsou jeho chuť a pitelnost. 58% 57% 51% 53%
Rád/a si pivo dám, po jídle nebo s přáteli v hospodě, ale víc se o něj nezajímám. 17% 15% 21% 16%
Občas si pivo dám, ale jinak mě moc nezajímá. 11% 11% 24% 22%