Během třetího čtvrtletí vzrostl počet příjezdů hostů do českých lázeňských ubytovacích zařízení meziročně o 1,7 procenta. Od počátku roku přijelo do českých lázní celkem 545 tisíc hostů, což bylo o 5,2 procenta více než ve stejném období předchozího roku. Růst návštěvnosti ve třetím čtvrtletí táhla poptávka domácích turistů. Těch do lázní ve třetím čtvrtletí přijelo celkem 108 tisíc, což bylo o 3,1 procenta více než ve stejném období předchozího roku. Od počátku roku přijelo do českých lázní 286 tisíc tuzemských hostů (+2,4 procenta). Zájem zahraničních turistů ve třetím čtvrtletí stagnoval.

Zahraniční turisté však táhli růst poptávky v;první polovině roku, kdy počet jejich příjezdů dosáhl 169 tisíc. I přes stagnaci ve třetím čtvrtletí tak od počátku roku počet zahraničních hostů v;českých lázních vzrostl meziročně o 8,5 procenta, když dosáhl 259 tisíc příjezdů.

Růst zahraniční poptávky za první tři kvartály táhl především rostoucí zájem na ruském trhu (+ 28,5 procenta), přibylo také lázeňských hostů z;Ukrajiny či USA. Ubylo naopak turistů z;Německa, kterých do českých lázní přijelo o 6,8 procenta méně než ve stejném období předchozího roku.

„Přestože turisté v;běžném životě šetří, na dovolené si dopřejí lepší servis. To platí i v;lázeňství, kde v;poslední době zaznamenáváme ;stále rostoucí zájem o wellness a beauty pobyty.,“ uvedl Rostislav Vondruška, generální ředitel agentury CzechTourism. Aktuální trendy podle něj také stále více směřují k;vyhledávání autentických prožitků, roste poptávka po netradičních produktech, a také význam osobního doporučení. Své zkušenosti turisté sdělují přátelům, mnohdy okamžitě prostřednictvím sociálních sítí a nových technologií.

„V propagaci budeme pokračovat na hlavních zdrojových trzích, včetně ČR, kde s připravovanými škrty v indikačním seznamu budeme ve větší míře apelovat i na domácí samoplátce,“ nastínil Vondruška budoucí činnost agentury v;segmentu lázeňství.