Společnost Aramark, s.r.o., poskytovatel stravovacích služeb, dlouhodobě prosazuje vysokou kvalitu závodního stravování. Aramark věnuje velkou pozornost kvalitě a zdravotní nezávadnosti svých produktů, které pocházejí především z České republiky. Proto dlouhodobě spolupracuje s pečlivě vybranými a mnohokrát ověřenými lokálními dodavateli, kteří produkují kvalitní potraviny s prokazatelným původem.

Snahou Aramarku je používat suroviny od lokálních dodavatelů, a to nejen v konceptu zdravého stravování Vitalfood, ale i ve standardním menu. Generální ředitel společnosti Josef Svoboda říká: „Vepřové a hovězí maso pro naše klienty odebíráme pouze z českých chovů, a to v objemu kolem 980 tun ročně. Doma hledáme i mléčné výrobky, nezapomínáme také na zdejší sezónní čerstvé ovoce a zeleninu. Lahůdkářské, pekárenské a cukrářské produkty jsou vyrobeny z místních surovin. Zdravou a pestrou stravu se snažíme doplňovat i o v tuzemsku chované druhy sladkovodních ryb.“ Na smluvní dodavatele jsou kladeny vysoké nároky, jako jsou např. legislativní požadavky, vlastnictví certifikátů (ISO, BRC atd.) či audit výrobních prostor.

Centrální nákup společnosti Aramark eviduje, že největší objem nakupovaného zboží i celkových nákladů tvoří maso – Aramark ročně spotřebuje 980 tun masa, uzenin a drůbeže, které odebírá výhradně od české společnosti TORAFLEISCH, s.r.o., jež letos oslaví 20 let na trhu. „Pro společnost Aramark zajišťujeme dodávky masa po celé České republice, včetně lokálních specialit. Společně vyvíjíme masné výrobky dle potřeb cílových spotřebitelů, např. pro zdravotnický segment či školství. Používáme v Česku ojedinělou velmi šetrnou technologii na balení masa, díky níž při dopravě a skladování neztrácí masovou šťávu a po tepelné úpravě je pak křehčí a šťavnatější,“ říká Tomáš Kanický, jednatel společnosti TORAFLEISCH, s.r.o.

Dalším z významných dodavatelů Aramarku je odbytové družstvo MP Produkt, sdružení středních a malých regionálních pekáren, které dodává produkty z pekařsko-cukrářského a mlynářského oboru. „Před podepsáním smlouvy se společností Aramark jsme museli projít přísným výběrovým řízením, např. auditem výrobních prostor. Oceňujeme, že tato výběrová kritéria odfiltrují neseriózní dodavatele a klienti tak mají záruku kvality,“ říká Alois Hňup, výkonný ředitel společnosti MP Produkt – odbytové družstvo.

„Pokud chceme jako Aramark i nadále nabízet kvalitní a poctivé potraviny, potřebujeme pochopení našich klientů, že kvalita něco stojí,“ říká Josef Svoboda, generální ředitel společnosti Aramark. „Naši klienti od nás oplátkou mohou čekat maximální vstřícnost. I díky dlouhodobé spolupráci s prověřenými dodavateli jsme schopni vyjít vstříc jejich přáním ohledně jídelníčku již do jednoho měsíce od zadání požadavku. A to platí i pro exotickou kuchyni,“ uzavírá Svoboda.

Redakce Gastro&Hotel