V září a říjnu mohou návštěvníci moravských a českých vinařství a dalších poskytovatelů služeb vinařské turistiky hodnotit navštívené turistické cíle, a vybrat tak společně TOP vinařský cíl 2013. Soutěž pořádá Vinařský institut, s.r.o., ve spolupráci s Národním vinařským centrem.

Soutěž TOP vinařský cíl 2013 je novinkou letošního podzimu a má za cíl umožnit široké veřejnosti dát najevo vinařům svou spokojenost s nabízenými službami a vybrat toho vůbec nejlepšího poskytovatele služeb vinařské turistiky v České republice. Do soutěže je nominováno 103 vinařství a vinných sklepů, které splňují podmínky Certifikace vinařské turistiky Národního vinařského centra.

„Chceme, aby návštěvníci vinařských regionů podle svých zkušeností z právě proběhlé sezony ohodnotili kvalitu servisu, kterou takříkajíc na vlastní kůži zažili. Chceme zároveň poskytnout nejlépe hodnoceným cílům vinařské turistiky jakousi zpětnou vazbu. A pevně věříme, že ocenění TOP vinařský cíl bude pro toho nejlepšího i zajímavou formou poděkování a ocenění,“ říká Petr Psotka, ředitel Vinařského institutu, který soutěž pořádá.

Soutěž probíhá od 19. 9. 2013 do 31. 10. 2013, tedy v období, kdy vrcholí vinobraní, otevřené sklepy a další vinařské akce. Hlasovat pro svůj oblíbený vinařský cíl mohou návštěvníci na stránkách www.topvinarskycil.cz.

Výsledkem projektu bude vyhlášení TOP vinařského cíle České republiky, tedy vinařství, vinného sklepa nebo producenta vína, který získal od široké veřejnosti nejvíce bodů. Vítěz získá Diplom a obchodně jistě velmi zajímavou možnost využívat označení „TOP vinařský cíl 2013“. Hlasující veřejnost bude soutěžit o hodnotné ceny v podobě vinoték, sommeliérského kurzu či vstupenek do Salonu vín či na Festival otevřených sklepů, tedy tradičně nejnavštěvovanější vinařské turistické cíle.

Vinařská turistika v České republice zažívá v posledních několika letech nebývalý rozmach. Do vinařských oblastí České republiky míří každoročně miliony návštěvníků, kteří si chtějí vychutnat víno přímo u vinaře, tedy tam, kde vzniká. Díky vysoké poptávce se také razantně zvýšila kvalita, množství i rozmanitost poskytovaných služeb, a tedy i potřeba lepší orientace v nabídce.

Redakce Gastro&Hotel