V hotelové branži hraje marketingová komunikace směrem ke klientovi velmi důležitou roli. Jakou zvolit strategii v marketingové komunikaci?

Jakou zvolit efektivní hotelovou komunikaci nám prozradí generální ředitel Petr Lžičař z pražské hotelové sítě Le Hotels Group.

 

Co je pro vás v současném vyspělém hotelovém průmyslu v komunikaci s vašimi klienty nejdůležitější?

Věřím, že pokud jsme časově omezeni, což jsme nejen v reálném, ale i marketingovém světě, musí být komunikace jednoduchá. Snadno čitelná a pochopitelná sdělení jsou nejefektivnější. V tomto přístupu se rozcházíme s obchodním oddělením, které má potřebu v reklamě sdělovat prakticky vše. Pro mne se z takového „nosiče informací o nabídce“ stává shluk mnoha údajů, které mne z podstaty věci okamžitě neosloví a tím můj zájem končí. Věřím, že v době, kdy máme mnoho platforem sociálních sítí, hesel k účtům, přístupům ke všemu virtuálnímu, prostě přehršle informací, nejsem sám. Tedy jednoduchost sdělení je pro mne ten správný marketingový klíč.

Co pro vás představuje marketingová komunikace hotelů?

V dnešní době je to součást naší profese. Stále ovšem věřím, že v naší profesi je nejefektivnějším marketingovým nástrojem spokojený klient.

Jsou nějaká specifika, na které je potřeba myslet při focení hotelových prostor?

Principy jsou stejné jako pro kteroukoliv reklamní kampaň. Snímky by měly v klientovi vzbuzovat příjemné pocity. Stačí, aby si řekl „to je hezké, to se mi líbí“.

Jakou radu byste v tomto směru doporučil dalším hoteliérům, co se týče webu nebo dalších marketingových materiálů?

Jednoduchost. Tedy, abych byl konkrétnější, přehlednost stránek a jejich snadné uživatelské rozhraní. Naším oborem jsou služby a ty budou ještě nějakou dobu poskytovat lidé, neboť nám dnešní technologie jinou formu neumožňují.

Co je tedy v hotelové komunikaci to hlavní?

Přátelská, efektivní komunikace a rychlá zpětná vazba.

 

Hotelová Síť Le Hotels Group provozuje nyní už šest hotelů vzdálených maximálně 15 minut od hlavních pražských historických památek. Nachází se v nich bezmála 1 300 pokojů a konferenční prostory, které pojmou až 1 400 osob. Rozměrné sály a menší jednací salonky nabízejí širokou škálu využití – od farmaceutických školení přes odborné semináře až po prezentace nových modelů vozidel. V hotelových restauracích či barech je možné pořádat večírky, rauty, vernisáže, oslavy či další společenské akce. Společnost Le Hotels Group dbá na využívání lokálních surovin pro přípravu veškerých pokrmů a také na ekologický provoz spravovaných nemovitostí.