U čerstvých potravin dosahuje obrat až 90 %

Velkoobchodní řetězec MAKRO Cash & Carry nabízí svým zákazníkům na 33 000 položek potravinového a spotřebního zboží, přičemž převážnou část sortimentu potravin představují čerstvé výrobky. V této kategorii se jasně odráží současný spotřebitelský trend, kdy čerstvé potraviny od tuzemských dodavatelů se na celkovém obratu podílejí 74–90 %.

MAKRO Cash & Carry si zakládá na tom, že svým zákazníkům nabízí široký a pestrý sortiment zboží jak ze zahraničí, tak z tuzemské produkce. „O české výrobky zejména v segmentu čerstvých potravin mají zákazníci v posledních letech stále větší zájem,“ říká Romana Nýdrle, ředitelkakorporátní komunikace MAKRO Cash & Carry ČR, a dodává: „Snažíme se uspokojit poptávku po lokálních produktech a navázali jsme spolupráci s řadou českých výrobců.“ Ti však musejí splňovat přísná kvalitativní kritéria. „S ohledem na udržení našeho standardu kvality zboží, vyžadujeme i u svých dodavatelů mezinárodní certifikace kvality,“ vysvětluje Romana Nýdrle.

V segmentu čerstvých potravin českého původu je největší zájem hlavně o maso a masné výrobky (90 %), následují pekárenské výrobky (87 %), mléko a mléčné výrobky (85 %)
a lahůdky (74 %).

MAKRO spolupracuje také s řadou lokálních farmářů a pěstitelů, od nichž pravidelně odebírá hlavně saláty, kořenovou zeleninu, jablka a brambory. Sortiment se vždy přizpůsobuje dané sezoně, aby se v každém ročním období zákazníkům dostaly ty nejlepší suroviny.

Vysoký zájem o tuzemskou produkci se týká nejenom čerstvých potravin, ale i vína. Ve vinotékách MAKRO je stabilně téměř 1 000 domácích i zahraničních vín z 18 zemí světa v kvalitě od lehkých stolních až po ty nejexkluzivnější. Tuzemská vína tvoří v tomto segmentu více jak polovinu (66,9 %) prodejů. České a moravské vinaře MAKRO již několik let podporuje jako partner nejrůznějších oborových soutěží, např. Vinař roku nebo Salon vín.

Pro tuzemské producenty představuje spolupráce s MAKRO také exportní příležitost. Například v roce 2011 bylo na Slovensko vyvezeno zboží v hodnotě 10 mil. Kč.

Redakce Gastro&Hotel